دستگیری ۴۲۴ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار تهران

تهران (پانا) - رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری ۴۲۴ نفر از اراذل و اوباش سطح دار تهران خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۸۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری ۴۲۴ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار تهران

به گزارش سایت پلیس، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح اقتدار ۳ در جمع خبرنگاران گفت: سومین مرحله طرح برخورد با ارازل و اوباش و مزاحمین نوامیس در تهران بزرگ و با هدف افزایش رضایت مردم در پایگاه های ۱۱ گانه پلیس امنیت برگزار شد.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص این‌ مرحله از طرح اقتدار گفت: ۴۲۴ نفر از اراذل سطح‌دار، عاملین شرارت، اوباشگران محلی، حاملان سلاح و توزیع کنندگان مخدر و محترقه و افراد پاتوق دار در قهوه خانه ها و باشگاه ها دستگیر شدند.

وی در خصوص جرم های افراد دستگیر شده گفت: شرارت، درگیری، قدرت نمایی، ضرب و جرح، مزاحمت نوامیس، فروش مشروبات الکلی و تهدید در فضای مجازی از جمله جرم هایی بوده است که این افراد مرتکب شده اند.

رحیمی ادامه داد: در‌مجموع به ۱۶۵ پرونده رسیدگی شده است و ۳۱۶ نقطه از نقاط مختلف تهران، از جمله نظام آباد، یافت آباد، عبدل آباد و فلاح پاکسازی شده است، همچنین ۱۷۸ قهوه خانه و سفره خانه محل پاتوق مورد بازدید و بازرسی قرار گرفت که ۵۳ مورد پلمپ شد. ۵۱ باشگاه بدنسازی نیز مورد بازدید قرار گرفت که دستورات‌ پلمپ‌ آنها نیز در حال صدور است.

این‌ مقام ارشد انتظامی در رابطه با پاکسازی پارک و تفرجگاه، اظهار داشت: ۸۷ مورد از این مراکز که محل حضور خانواده بود و تبدیل به جولانگاهی برای ارازل و اوباش شده بود، پاکسازی شدند.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص کشفیات سلاح در این مرحله از طرح، عنوان کرد: در این‌مرحله ۵۱ قبصه سلاح جنگی و ۷۲ قبضه سلاح سرد از اراذل و اوباش کشف شد،‌ همچنین بیش از ۱۱ هزار فشنگ و مهمات کشف شده و ۳۶ هزار قرص غیرمجاز در باشگاه های بدنسازی مورد بازدید کشف شد.

وی ادامه داد: شناسایی عاملان تخریب اموال خصوصی و عمومی در خاک سفید در دستور کار قرار گرفت و توانستیم عاملان آتش زدن و غارت فروشگاه جانبو در اغتشاشات در این منطقه را شناسایی و دستگیر کنیم. سرکرده این گروه از اراذل معروف است و یک گروه ۴ نفره را هدایت می کرده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به دستگیری عاملان تخریب پمپ بنزین شهید محلاتی گفت: یک باند ۷ نفره به سرکردگی اوباش معروف (ش) را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردیم.

رییس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: ما مکلف کردیم اراذل و اوباش سطح دار خودشان را در زمانهای مشخص به پلیس معرفی کنند البته افرادی استنکاف داشتند و ما هشدار می دهیم افرادی که از معرفی خودشان به پلیس سرباز زده منتظر دستگیری باشند تعدادی از این افراد نیز در این طرح دستگیر شدند.

وی همچنین به دستگیری ۷ نفر از عاملان ایجاد رعب و وحشت در منطقه ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: سه شب پیش ۷ نفر از اوباش در این محله اقدام برهم زدن نظم و امنیت کرده بودند که همه این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: همچنین در محله گل حصار یک باند ۷ نفره در اعتراضات اخیر دارای پرونده درگیری بودند که آنها نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۷۰ نفر از افرادی که در این طرح شناسایی و دستگیر شدند، دارای سابقه قبلی و زندان هستند، گفت: عوامل نزاع دسته جمعی و مسلحانه در بهمن یار که از اوباش معروف منطقه هستند و سه فقره سابقه کیفری و فروش مواد مخدر را داشتند شناسایی و همه ۷ نفر دستگیر شدند. همچنین ۱۱نفر از حاملان سلاح و خرید و فروشندگان سلاح در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شدند از این افراد ۲۲قبضه سلاح نیز کشف شد.

رئیس پلیس تهران بزرگ تاکید کرد: طرح پلیس برای برخورد با اراذل و اوباش ادامه دارد و امیدوارم این طرح‌ها آثار خود را در امنیت پایتخت نشان دهد اولویت پلیس برخورد با کسانی است که در نظم، انضباط و امنیت عمومی اخلال می کنند. تخریب اموال عمومی و ایجاد شرارت خط قرمز پلیس است و با افرادی که نظم و امنیت را برهم می‌زنند برخورد می کنیم و امیدوارم زمینه امنیت پایدار ایجاد شود.

وی همچنین درباره شناسایی و دستگیری اغتشاشگران گفت: اغتشاشگرانی که اقدام به شرارت کرده و اموال را تخریب کردند، تعدادی دستگیر شدند، اینها حسابشان با مردم جداست ما روزانه تجمعاتی داریم که پلیس حامی آنها است اما کسی که شرارت می کند آتش می زند قتل می کند تخریب می کند از نظر ما اشرار است و با آنها برخورد می کنیم‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار