ایران با استقلال علمی غربی‌ها را زمینگیر کرده است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جمهوری اسلامی ایران با دستیابی به قدرت علمی غربی‌ها را به زانو درآورده و اسباب اعتراف آنها را به هیمنه علمی ایران فراهم کرده است.

کد مطلب: ۹۸۸۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
ایران با استقلال علمی غربی‌ها را زمینگیر کرده است

آیت ا... سیدحسن عاملی در دیدار با جمعی از فناوران و کارآفرینان حوزه پارک علم و فناوری اظهار کرد: مراکز علمی، تحقیقاتی و پارک‌ها از حساس‌ترین مجموعه‌های کشور هستند که در سرعت تحولات امروز جهانی نقش مهمی را در تقویت حاکمیت ملی و استقلال کشور دارند.
او با بیان اینکه 500 سال ایران را از قافله علم و پیشرفت‌های نوین جهانی دور نگه داشته‌اند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی کاری کرد که کشورمان در وحشتناک‌ترین سراشیبی تاریخی از مرگ حقیقی نجات یافت و امروز به دست جوانان غیرتمند و دانشمندمان حرف‌های زیادی برای گرفتن در سطح جهانی داریم.
امام جمعه اردبیل افزود: در این تحولات علمی و افزایش قدرت بهره‌وری باید سعی کنیم تا با تکیه بر فناوران و ایده‌پردازان تفکر تبدیل علم و به ثروت را به واقعیت مبدل کرده و به سمتی حرکت کنیم تا آینده درخشانی برای این کشور در عرصه تحولات علمی رقم بخورد.
عاملی به وسعت گسترده ایران در قرن‌های گذشته و یغماگری سلاطین و شاهان در یک قرن اخیر اشاره کرد و گفت: در چند دهه گذشته شاهد وطن‌فروشی از سوی خاندان قاجار و پهلوی بودیم که از آرارات ترکیه گرفته تا هرات افغانستان و در نیم قرن اخیر واگذاری بحرین به عنوان استراتژیک‌ترین نقطه جهان اسباب سرافکندگی و شرمندگی حاکمان پهلوی شده است.
او تصریح کرد: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی قدرت علمی و هیمنه جمهوری اسلامی ایران در این عرصه به حدی رسیده است که کشورمان به رغم تهدیدها و تحریم‌های گوناگون در مسیر تحولات علمی قرار گرفته و ایران به قدرتمندترین کشور منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.
امام جمعه اردبیل ترس و واهمه استکبار جهانی را از قدرت نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران یادآور شد و بیان کرد: کشورهای غربی خط قرمز خود را در منطقه خاورمیانه امنیت اسرائیل و غارتگری از منابع انرژی اعلام کرده‌اند در حالی که نبوغ و اندیشه بلند ایرانی کاری کرده است تا با دستیابی به فناوری‌های جدید بتوان در عرصه نظامی، هسته‌ای، نانو و ... به پیشرفت‌های محیرالعقولی رسید.
عاملی ادامه داد: متولیان توسعه علمی دانشگاه‌ها و صنعتی نیز صنعت، معدن و تجارت هستند اما در این بین پارک علم و فناوری محل بروز و ظهور فناورانی است که باید تلاش شود عدالت توجه به پژوهشگران و فناوران مراعات شده و زمینه کار تلاشگران این عرصه تسهیل شود.
او در پایان از اقدامات خوب پارک علم و فناوری استان اردبیل در حمایت و همراهی از فناوران قدردانی کرد و گفت: کارهای خوبی در این استان به دست فناوران و کارآفرینان آغاز شده که با تداوم آن و رفع موانع موجود می‌توان به آینده اردبیل امیدوار بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار