مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:سواد آموزی نیاز به عزم عمومی جامعه برای مبارزه با بی سوادی دارد

اسلامشهر(پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر به مناسبت هفتم دی ماه سالروز تشکیل سواد آموزی به فرمان امام خمینی(ره) گفت:امرسواد آموزی کاریک واحد و یا یک اداره نیست بلکه باید آموزش سواد و آموختن آن نهادینه شود.

کد مطلب: ۹۸۸۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر:سواد آموزی نیاز به عزم عمومی جامعه برای مبارزه با بی سوادی دارد

حسینعلی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در سخنانی ضمن تبریک هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام (ره)گفت: تشکیل این سازمان از زمانی که بخش بسیار زیادی از جامعه بی سواد بودند یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و یک جریان فرهنگی و انقلابی بود .

او در ادامه افزود: سواد آموزی نیاز به عزم عمومی جامعه برای مبارزه با بیسوادی دارد و کاریک واحد و یا یک اداره نیست بلکه باید آموزش سواد و آموختن آن نهادینه شود.

بنار بیان داشت:آموزش و پرورش امروزه با بهره‌گیری از مصوبات جلسات شورای پشتیبانی به ریاست فرماندار اسلامشهر و کمک و مشارکت سایر ادارت شهرستان تلاش بسیاری را در زمینه پوشش بیسوادان ده تا چهل و نه سال دارد و با پیگیریهای مداوم ومساعدت همه مدیران مدارس خوشبختانه با کاهش چشمگیر تعداد اولیای بیسواد مواجه هستیم و تلاش خواهیم کرد که میزان بیسوادی در میان اولیای دانش آموزان را به صفر برسانیم .

این مقام مسئول گفت با توجه به آمار بیسوادان در سر شماری سال نود و پنج که تعداد12966 نفر اعلام گردید نشانگر این واقعیت هست که بی سوادان باقی مانده عمدتا در حوزه کارگری و اصناف و مشاغل آزاد می باشد و برای ترغیب این عزیزان جهت شرکت در کلاسهای سواد آموزی نیاز به مشارکت همه ادارات و نهادهای شهرستان می باشد .

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر خاطر نشان کرد:اداره سواد آموزی اسلامشهربرنامه بسیار متنوعی در راستای پوشش بیسوادان و جلوگیری از بازگشت به بیسوادی در شهرستان در درست اجرا دارد و دست مساعدت همه همشهری‌ها و مسئولین شهرستانی را به گرمی می فشارد.

بنار ضمن تشریح برنامه های هفته سواد آموزی که از یکم دی تا هفتم دی98 می باشد اذعان داشت: ما موظف به ریشه کنی بیسوادی در شهرستان هستیم و تمامی همکاران ما اعم از مدیران و معلمان با توان حداکثری تلاش خود ، اداره را دراین امر مهم یاری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار