20 هزار میلیارد تومان طرح در شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به بهره برداری رسید

یزد (پانا) - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با وجود تحریم‌ها ، افزون بر ۲۰ هزار میلیارد تومان طرح در مناطق مختلف کشور و از جمله کرمان، چادرملو و طبس طی ۲ سال گذشته در این شرکت به بهره‌برداری رسید و زمینه اشتغال بسیاری را فراهم کرد.

کد مطلب: ۹۸۶۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
20 هزار میلیارد تومان طرح در شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به بهره برداری رسید

"عزیز الله عصاری" افزود: ۵ هزار میلیارد تومان طرح نیز در این شرکت در دست اجراست که بین ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارد؛ بخشی از آن تا پایان سالجاری افتتاح و مابقی هم در نیمه نخست سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: تحریم اقتصادی اگر چه مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرده اما با تکیه بر توان داخلی و تسهیل‌گری راه تولید، می‌توان از این شرایط عبور کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات تصریح کرد: در این زمینه ۶۰ هزار کیلومتر مربع پهنه گرفتیم و الان این شرکت به نام پایا فعالیت خود را آغاز کرده است.

ایشان با بیان اینکه اکنون شرایط جذب سرمایه گذاری خارجی به دلایل مختلف مهیا نیست گفت: با توجه به راه اندازی برخی طرح‌ها در کشور، میزان تولید افزایش یافته و سعی شده که در رابطه با تولید مشکلی وجود نیاید اما بیشترین محدویتها در زمینه تولید در سیاست گذاری‌ها و محدوده های داخلی خودمان است و اگر همه در جهت تولید اراده داشته باشیم با توجه به پتانسیل و نیروهای توانمند ،قطعا تولید افزایش خواهد یافت.

عصاری افزود: در شرایط تحریم، یک مدیر باید شجاع باشد اگر ترسو باشد در این شریط نمی تواند کارهای تحول گرا انجام بدهد و نمی تواند از این شرایط عبور کند بنابراین مدیریت در این شرایط مهم است؛کلمه مدیریت باید به دور از تفکرات سیاسی در کشور تقویت شود و نباید نگاه مردم به مدیریت منفی باشد زیرا آثار آن بر روی تولید نمایان می شود.

وی خاطر نشان کرد: بهره برداری از معادن باید با رعایت بحث‌های محیط زیستی صورت گیرد و البته تکنولوژی خود را باید با شرایط روز تطبیق داد.

این مسئول در بخش پایانی سخنانش به شرکت شهید قندی که ۷۳ درصد از سهام آن متعلق به هلدینگ توسعه معادن و فلزات ایران است، از تلاش برای بازگشت این مجموعه به جایگاه گذشته خود خبر داد و تاکید کرد: ترمیم تکنولوژی‌های فعلی این مجموعه و ایجاد تکنولوژی‌های جدید و های‌تک در حوزه مس از برنامه‌های در دستور کار در مورد شرکت شهید قندی است ولی متاسفانه کمبود سرمایه در گردش این فرآیند را دچار کندی و مشکل کرده است که حمایت مسئولان استان یزد را می‌طلبد.

عصاری ۸۵ هکتار زمین بلااستفاده این مجموعه که در بهترین نقطه شهر یزد را به عنوان سرمایه مغفول آن متذکر شد و گفت: البته فروش این زمین‌ها نیز کمتر از نصف سرمایه مورد نیاز برای ایجاد تکنولوژی‌های های‌تک جدید در حوزه مس یعنی ۳۰ تا ۴۰ میلیون یورو را تامین خواهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار