راهکارهای راه اندازی کارخانه کمپوست یزد بررسی شد

یزد(پانا) -در کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر راهکارهای راه اندازی کارخانه کمپوست یزد بررسی شد

کد مطلب: ۹۷۶۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای راه اندازی کارخانه کمپوست یزد بررسی شد

در جلسه فوق العاده کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری که روز جمعه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸ با حضور اعضای کمیسیون، شهردار، دهنوی زاده مشاور کمیسیون، شانه ساز رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه اصفهان، سرجوقیان و حشمت نژاد از مرکز پژوهش دانشگاهی پسماند اصفهان برگزار شد، راه اندازی کارخانه کمپوست یزد و روش های پیش رو مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مشاور کمیسیون با اشاره به لزوم توجه به حفاظت از محیط زیست گفت: سه فاکتور تا حفاظت از محیط زیست باید انجام شود که وجود قانون، پرداخت هزینه و خواست مردم از اولویت ها و مسئولیت اجتماعی در این حفاظت است.
دهنوی زاده افزود: سه مدل پیش روی ماست که اول فقط ایجاد خط پردازش و ۹۵ درصد دفع است. دوم که به فکر تولید کمپوست باشیم و در این حالت ۵۵ درصد دفن انجام می شود و مدل سوم خط پردازش به همراه تولید کمپوست و پیرولیز مساوی با دفن به کمتر از ۱۰ درصد خواهد بود.
وی در پیشنهادات گزینه های پیش رو اظهارداشت: اول انجام کل کار به صورت EPC ،دوم طراحی و سپس انتخاب پیمانکاران جزء برای ساخت، سوم انجام طراحی و سپس انتخاب یک پیمانکار کلی است که برای حضور سرمایه گذار زیرساخت اولیه و خط پردازش باید از سوی شهرداری آماده شود.
حشمت زاده از پژوهشگران این حوزه تصریح کرد: با اشاره به چندین مرتبه بازدید از کارخانه پسماند یزد که چندسال به تعطیلی رسیده است سالن دریافت نامناسب، نبود فضاسازی درست، قیف ورودی غیر استاندارد، حصارکشی و لزوم اصلاح کانال شیرابه را از مشکلات این مجموعه دانست و تجهیزات کارخانه مقرون به صرفه نیست.
وی با تاکید بر کار دانش فنی در مناقصه گفت: اسناد فنی مناقصه نیازمند تیم کارشناسی و پژوهشی است و شهرداری با این رویکرد اقدام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار