اعلام برنامه های هفته گرامیداشت قرآن و عترت درمدارس استان یزد

یزد(پانا) - رییس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به نامگذاری ۲۳ الی ۳۰ آذرماه به عنوان هفته گرامیداشت قرآن و عترت اظهار کرد: به مناسبت این هفته مرحله اول مسابقات قرآن، عترت و نماز در سطح مدارس با شکوه خاص و شرکت بیش از نیمی از دانش‌آموزان یزدی آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۹۷۵۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اعلام برنامه های هفته گرامیداشت قرآن و عترت درمدارس استان یزد

"سعید غفاریان" برگزاری دعای ندبه دانش‌آموزی در مسجد اعظم امامزاده جعفر(ع) یزد و دیگر بقاع و امامزادگان استان، برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن با ارائه آثار قرآنی دانش‌آموزان و فرهنگیان در مرکز استان را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

غفاریان افزود: همچنین به این مناسبت 250 محفل انس با قرآن در مدارس استان با محوریت حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم برگزار خواهد شد که برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور حافظان برتر استان در این محافل انجام شده است.


رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: جشن تکلیف متمرکز در سه منطقه استان به مناسبت هفته قرآن و عترت برگزار می‌شود که بیش از ۲۵۰۰ دانش‌آموز دختر در این جشن شرکت می‌کنند.


وی افزود:در تلاش هستیم تا با دعوت از قاریان برجسته و حافظین کشوری نوجوان قرآن کریم و حضور آنان در تعدادی از محافل انس با قرآن در مدارس، شور و شوق مضاعفی را در رابطه با حفظ جزء سی ام قرآن کریم در بین دانش آموزان ایجاد نمایند.
غفاریان حضور جامعه قرآنی استان در گلزار شهداء و تجدید پیمان با شهدای جنگ تحمیلی را یادآور شد و افزود: برنامه‌ریزی برای حضور گسترده در نماز جمعه و ارائه گزارش از فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری زنگ آسمانی در طول هفته قرآن در مدارس کشور برای صبحگاه و اجرای برنامه متنوع قرآنی در آن از دیگر برنامه‌ها است.
وی بیان کرد: آذین بندی مدارس با پوسترهای قرآنی و چراغانی و پذیرایی از دانش‌آموزان در طول هفته، برگزاری گفتمان‌ها و نشست‌های دینی با حضور مبلغین حوزه‌های علمیه، تقدیر و تجلیل از فعالین و نخبگان قرآنی آموزش و پرورش و ارائه گزارش فعالیت های صورت گرفته در یکسال گذشته از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار