برگزاری بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس شادگان

شادگان - ( پانا ) - بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان شادگان و به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه شهیدباقر العلوم با حضور مسئولین شهرستان شادگان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۲۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس شادگان

بیست و یکمین مانور زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور در مدارس شهرستان شادگان و به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه شهیدباقر العلوم با حضور مدیریت آموزش و پرورش و دیگر مسئولین شهرستان شادگان برگزار شد.

عزیز مقدم مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شادگان بعد از اجرای این مانور گفت: اجرای مانور می‌تواند در افزایش سطح مهارت مؤثر باشد و هنگامی که عکس‌العمل صحیح در برابر زلزله آموزش داده شود، می‌توان امیدوار بود که در زمان وقوع زلزله دانش‌آموزان آنچه را که بصورت درست آموخته‌اند اجرا نمایند.

عزیزمقدم رییس آموزش و پرورش شادگان‌به پانا گفت :هدف از برگزاری این مانور را کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، ارتقای فرهنگ ایمنی و مقام سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های سریع و صحیح در مقابل زلزله، ایجاد ارتقای مهارت های فردی و جمعی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: برگزاری مانورها و آموزش های لازم و به موقع سبب می شود تا افراد در برابر حوادث آمادگی های کامل داشته باشند.

مقدم افزود: مانور می تواند موجب افزایش سرعت عمل شود، تنها چند بار تمرین لازم است تا سرعت عمل بطور چشمگیری بالا رود، حتی در افرادی که از نظر حرکت بسیار کند هستند.

وی با اشاره به اینکه باید مانورها از سوی دانش آموزان و افراد به صورت جدی تلقی شود و شرایط را بحرانی در نظر بگیرند تا آمادگی های لازم در برابر حوادث داشته باشند اضافه کرد: دانش آموزان بهترین قشری هستند که می توان آموزش های ایمنی در برابر زلزله را از طریق آنان به سایر افراد جامعه منتقل کرد.

مقدم: دانش‌آموزان باید آموزش‌های لازم را در ارتباط با کمک‌های اولیه و طریقه حمل صحیح مصدوم و بانداژ فرا گیرند تا در مواقع اضطراری از عهده کار برآیند.

گفتنی است در اجرای این مانور، جمعیت هلال احمر شهرستان شادگان، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، اورژانس ۱۱۵،راهنمایی و رانندگی و آتش نشانی شرکت داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار