در دیدار نخست وزیر مالزی

رییس‌جمهور: ایران برای گسترش روابط با مالزی آماده است

تهران(پانا) - رئیس جمهور در دیدار "ماهاتیر محمد" نخست وزیر مالزی تاکید کرد که ایران برای گسترش روابط با مالزی در همه حوزه های مورد علاقه آماده است و امیدواریم بزودی شاهد توسعه بیش از پیش این همکاری ها باشیم.

کد مطلب: ۹۶۳۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
رییس‌جمهور: ایران برای گسترش روابط با مالزی آماده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر جمعه در حاشیه اجلاس سران غیرمتعهدها به نخست وزیر مالزی گفت: همواره تلاش‌های شما برای توسعه مالزی مورد تحسین نخبگان و از جمله در ایران بوده است.

وی با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی تهران - کوالالامپور به نفع دو ملت و دو دولت است ، اظهارداشت: باید سازوکارهای جدیدی برای توسعه بیش از پیش همکاری های همه جانبه مشترک ایجاد کنیم.
رئیس جمهور گفت که ایران علاقه مند است با مالزی تجربه موفق تعرفه های ترجیحی را برای توسعه روابط مشترک تجاری ، تکرار کند. همچنین سرمایه‌گذاری متقابل هم می‌بایست در دستور کار توسعه روابط اقتصادی ایران و مالزی قرار بگیرد.
روحانی با بیان اینکه فشار آمریکا نباید ملت‌های بزرگ از جمله ایران و مالزی را تسلیم کند، افزود: ایران در یکسال گذشته بعلت فشار آمریکا، مشکلاتی را متحمل شد اما با برنامه‌ریزی و مقاومت مردم از این مرحله با موفقیت عبور کرده ایم و رشد مثبت شاخص های اقتصادی، بیانگر این واقعیت است.
رئیس جمهور اظهارداشت: مردم ما با مقاومت خود ، به خوبی نشان دادند که در برابر فشار آمریکا تسلیم نمی‌شوند.
روحانی با اشاره به اینکه ایران علاقمند است روابط دانشگاهی و تکنولوژیک خود را با کشور مالزی توسعه دهد، گفت: دو کشور در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و می‌توانند با انتقال تجربه یکدیگر را یاری دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه "همه ما عضو امت اسلام هستیم و هیچ فرقی میان مذاهب اسلامی نیست"، تصریح کرد: نباید مذاهب گوناگون در جهان اسلام ، باعث اختلاف شوند و ما باید در برابر دشمنان مشترک با یکدیگر متحد باشیم.
نخست وزیر مالزی نیز در این دیدار با بیان اینکه " همواره خودم را به عنوان دوست ایران می‌دانم و پیشرفت‌های ایران در حوزه فناوری‌های نو و علوم، برای من شگفت‌آور و در عین حال خوشحال کننده است"، گفت:تحریم‌های آمریکا فقط علیه ایران نیست بلکه علیه دیگر کشورها از جمله مالزی نیز هست و ما باید به دنبال اجرای ترتیبانی برای توسعه همکاری های مشترک باشیم.
ماهاتیر محمد با بیان اینکه "من توانایی‌های تکنولوژیک و علمی ایران و پیشرفت کشور شما را تحسین می‌کنم"، تصریح کرد: مالزی تحت تأثیر مقاومت دولت و ملت ایران در برابر فشارهای آمریکا قرار گرفته چرا که شما به خوبی توانستید از فشارهای آمریکا رهایی یابید و این مقاومت ستودنی است.
وی افزود: مالزی و ایران به عنوان دو کشور مسلمان می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های علمی و اقتصادی خود به پیشرفت‌های بزرگی برسند و موجب پیشرفت مسلمانان نیز بشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار