مشاور وزیر آموزش و پرورش: تقاضای آموزشی‌ والدین مسیر تربیت دانش‌آموزان در مدارس را تغییر داده است

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین تاکید کرد توجه والدین به بعد علمی دانش‌آموزان و تقاضا و پیگیری ساحت آموزشی باعث شده است که مسیر و اهداف مدارس در تربیت دانش‌آموزان سمت و سوی علمی به خود بگیرد.

کد مطلب: ۹۶۳۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مشاور وزیر آموزش و پرورش: تقاضای آموزشی‌ والدین مسیر تربیت دانش‌آموزان در مدارس را تغییر داده است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، رضا مددی در همایش منتخبان انجمن اولیا و مربیان شهر بندرعباس که در سالن کانون غدیر برگزار شد، کارکرد انجمن اولیا و مربیان را در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مهم دانست و گفت: «تربیت فردی دانش‌آموزان در خانواده شکل می‌گیرد و در مدارس تربیت بعد اجتماعی آن‌ها حاصل می‌شود که برای تحقق ابعاد مختلف تربیت، هماهنگی نهاد خانواده و مدرسه بسیار مهم است. هدف مدرسه فقط هدایت دانش‌آموزان به سوی دانشگاه نیست بلکه وظیفه اصلی مدارس باید تربیت هنرهای عمومی، اجتماعی و شخصیتی باشد و انجمن اولیا و مربیان باید پیگیر باشند که مدارس در تربیت بچه‌ها چه فعالیت و برنامه‌ریزی دارند.»

رئیس ستاد اجرائی سند تحول بنیادین دستگاه تعلیم و تربیت کشور افزود: «والدین آینده فرزندان را در کنار تربیت مطلوب تمام ساحت‌ها ببینند و نباید تنها به تربیت بعد علمی فرزندانشان در مدارس توجه کنند. توجه و تقاضای بیش از حد والدین به ابعاد آموزشی باعث شده است که مسیر تربیت در مدارس نیز سمت و سوی علمی به خود بگیرد و تربیت همه‌جانبه مورد غفلت قرار گیرد.»

مددی ورود انجمن اولیا ومربیان به چگونگی تربیت در مدارس را مهمترین راهکار در تغییر مسیر نگرش موجود دانست و افزود: «انجمن اولیا و مربیان باید در سطوح مختلف سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مدارس دخیل باشند و بر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آنها نظارت داشته باشند و آموزش و پرورش نیز باید این بستر را فراهم سازد تا مشارکت همه جانبه اولیا محقق شود.»

او گفت: «حق تمامی والدین است که به صورت مستقیم یا از طریق نماینده آن‌ها در انجمن اولیا و مربیان در اداره مدرسه سهیم باشند. مدارس به تنهایی قادر نخواهند بود تمام خدمات تربیتی و آموزشی را ارائه کند. بنابراین باید مورد حمایت و پشتیبانی والدین قرار گیرند. اگر به دنبال کیفیت مطلوب تعلیم و تربیت هستیم باید مشارکت فعال در همه زمینه‌ها داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار