رضا مددی: مسایل فرهنگی تعلیم و تربیت را تهدید می‌کند

تهران (پانا) - رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید کرد آن‌چه با توجه به تغییرات در جامعه کنونی تعلیم و تربیت را تهدید می‌کند مسائل فرهنگی است.

کد مطلب: ۹۵۹۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
رضا مددی: مسایل فرهنگی تعلیم و تربیت را تهدید می‌کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، رضا مددی، مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین در برنامه روز دوم سومین دوره توانمندسازی کارشناسان قرآنی کشور گفت: «دلایلی که در آغاز انقلاب امور تربیتی را تشکیل داد دو ماموریت را در آموزش و پرورش بود: جاری کردن تفکر اسلامی در آموزش و پرورش و آموزش و اینکه پرورش متناسب با انقلاب اسلامی متناسب با قرآن و اسلام باشد.»

مددی با بیان اینکه اهمیت جاری‌سازی تفکر تعلیم و تربیت اسلامی اکنون اگر بیشتر از گذشته نباشد کمتر نیست، امور تربیتی را سیاسی دانست و افزود: «منظورم این است که باید کارکرد سیاسی خود را حفظ کند. موید این کلام من جمله‌ای از شهیدان رجایی و باهنر هست که می‌فرمایند: 《مربیان تربیتی سربازان انقلاب در مدارس هستند».»

او افزود: «در طول چهل سال بسیاری از سالم‌سازی‌ها انجام شده است ولی هنوز ممکن است خطراتی چه از درون سیستم و چه از بیرون وجود داشته باشد. عده‌ای معتقدند که در تعلیم و تربیت اسلامی اندیشه اسلامی وجود ندارد و باید از اندیشه‌های غربی استفاده کنیم. تعبیر من از اندیشه‌هایی غربی ورود اندیشه‌های منحرف در آموزش و پرورش است. ما باید نگاه ولایتمداری را در آموزش و پروش حفظ کنیم.»

رئیس ستاد سند تحول بنیادین امور تربیتی و همه آموزش و پرورش را در خدمت تربیت دانست و اشاره کرد: «باید همواره این مجموعه به تذکرات رهبر معظم انقلاب در حوزه آموزش و پرورش توجه کند و بیش از پیش به آن بپردازند.»

او ادامه داد: «دولت‌ها نباید سیاست‌گذار در آموزش و پرورش باشند یعنی با رفت و آمدها تغییرات زیادی داشته باشیم و نباید این آموزش و پرورش را تغییر دهند زیرا آموزش و پروش متولی امر تعلیم و تربیت از طرف حاکمیت است.»

مددی تغییرات جامعه کنونی را خطیر دانست و گفت: «با توجه به تغییرات اجتماعی جامعه آن چیزی که تعلیم و تربیت کشور را تهدید می‌کند مسائل فرهنگی است. ما باید نگران تفکرات و اخلاق دانش‌آموزان باشیم و آسیب‌های اجتماعی باید برای ما نگران‌کننده باشند. حساسیت آموزش و پرورش را باید به سمت سالم‌سازی و تربیت فرهنگی دانش‌آموزان سوق داد و این امر به کمک نیروهای درون و برون‌سازمانی است.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش یکی از راهبردها اصلی که مقام معظم رهبری در مسیر جاری سازی تفکر اسلامی بر آن همیشه تاکید کرده‌ را سند تحول بنیادین دانست. او گفت: «ایشان دائم تاکید می‌کنند سند تحول مهم‌ترین استراتژی حاکمیت و نسخه شفابخش آموزش و پرورش است.»

او افزود: «غفلت از جاری‌سازی تفکر اسلامی یعنی بی‌توجهی به دغدغه‌ها و آن تفکرات و نگرانی‌ها که در حاکمیت و مقام معظم رهبری وجود دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار