ط

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز: کتابخانه دانش‌آموز یک ظرفیت فرهنگی بزرگ برای شیراز است

شیراز (پانا) _سید عبدالرضا دستغیب با تاکید بر اینکه کتاب و کتابخوانی لازمه پایتختی کتاب است، کتابخانه دانش‌آموز شیراز را یک ظرفیت بزرگ برای یک پایتخت فرهنگی برشمرد.

کد مطلب: ۹۶۲۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز: کتابخانه دانش‌آموز یک ظرفیت فرهنگی بزرگ برای شیراز است

او در بازدید از کتابخانه دانش‌آموز و واحد های مختلفی همچون بخش امانت دهی، سالن‌های مطالعه، بخش ثبت‌نام، بخش های فرهنگی و هنری و دیگر اجزای کتابخانه در نشستی با حضور محسن کلاری رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، فضای فرهنگی حاکم بر کتابخانه را که در کنار تبادل کتاب و بحث مطالعه دانش آموزان، کارهای هنری از جمله کلاس موسیقی و بازی های فکری وجود دارد را تحسین و یک ظرفیت بزرگ برشمرد.

او گفت: امیدواریم با تبلیغاتی که انجام می‌شود و کمک های خیرین، هر ناحیه از آموزش و پرورش فارس بتواند یک کتابخانه تاسیس کند تا دانش آموزان و دانشجویان ما بتوانند دسترسی راحت تری به کتاب و کتابخوانی داشته باشند.

دستغیب با یادآوری اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت و پایتخت فرهنگی کشور است ادامه داد: یکی از الزامات پایتخت فرهنگی کتاب و کتابخوانی است که باید در این راستا وقت گذاشته شود.

او هدف خود از ترویج کتابخوانی را بالا بردن سطح فرهنگ مردم دانست و گفت: با اینکار حجم بسیاری از معضلات اجتماعی نیز کم خواهد شد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز شیراز باتوجه به کمبود کتاب های جدید در کتابخانه دانش‌آموز گفت: در 4 نقطه از شهر فرهنگسرای مهربانی دایر شده است که علاوه بر لباس، دارو و اسباب‌بازی، کتاب های مازاد مردم را جمع می‌کنند و به خیریه ها و کتابخانه های عمومی تحویل می‌دهند.

او در ادامه در ارتباط با موضوع سرمایش این کتابخانه افزود: در هیئت مجمع خیرین این بحث را باز میکنیم تا خیرینی که می‌توانند کمک کنند و این نیاز هارا بر طرف کنیم.

محسن کلاری رئیس سازمان دانش‌آموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان فارس نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت گذشته و حال کتابخانه دانش‌آموز اظهار داشت: این کتابخانه یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های دانش‌آموزی کشور است که هر شش روز هفته در 2 نوبت صبح و بعدازظهر به علاقه‌مندان به مطالعه سرویس می‌دهد.
وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در سازمان دانش‌آموزی، کتابخانه دانش‌آموز امروز یکی از فعال‌ترین کتابخانه‌های استان فارس است و دانش‌آموزان بسیاری را جذب خود کرده است.
مقام عالی سازمان دانش‌آموزی فارس همچنین از تلاش این سازمان برای ایجاد روحیه اجتماعی در دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم تا با مجمع خیرین در جهت اقدامات فوق‌برنامه دانش‌آموزان همکاری کنیم.
کلاری از کمبودها و نیازمندی‌های کتابخانه دانش‌آموز نیز گفت و اظهار داشت: در این کتابخانه، با توجه به انبوه مراجعه‌کنندگان، کمبود کتاب درسی مشهود است، ضمن اینکه سیستم سرمایشی و تهویه نیز با مشکل جدی مواجه است.
وی خاطرنشان کرد: سازمان دانش‌آموزی به‌اندازه وسع و توان خود برای رونق کتابخانه قدم برداشته است و در این راستا از کمک خیران و نیک اندیشان برای کیفیت بیشتر این کتابخانه استقبال می‌کند.

کتابخانه دانش آموز که زیر نظر سازمان دانش آموزی فارس فعالیت دارد، با مساحت 4 هزار متر مربع در سه و نیم طبقه شامل چندین بخش مختلف در سال 1380 مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تا کنون 138 هزار جلد کتاب در موضوعات گوناگون در مجموعه خود جمع‌آوری کرده است همچنین در این کتابخانه بخشی با 2 هزار جلد کتاب برای کودکان در نظر گرفته شده و در سالنی منحصر به فرد 250 نشریه در موضوعات مختلف گردآوری شده است.

خبرنگار:ریحانه قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار