درخواست فرانسه و آلمان از ایران: به برجام پایبند بمانید

تهران (پانا) - روسای جمهوری کشورهای فرانسه و آلمان از جمهوری اسلامی خواستند تا گام چهارم خود در راستای کاهش تعهدات هسته ای را برندارد.

کد مطلب: ۹۶۲۰۳۴
لینک کوتاه کپی شد
درخواست فرانسه و آلمان از ایران: به برجام پایبند بمانید

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه پس از دیدارهای دوجانبه و نشست وزرای دولت‌های این دو کشور در شهر تولز با صدور بیانیه ای مشترک بار دیگر حمایت خود و کشورهایشان از برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام را اعلام کردند.

رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان در بخش دیگری از این بیانیه از جمهوری اسلامی خواستند که همچنان به تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند بمانند.

براساس آنچه که آناتولی منتشر کرده، این دو رهبر اروپایی همچنین در بیانیه خود نسبت به افزایش تنش‌ها در منطقه خلیج فارس در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی و تهدیدات علیه آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز ابراز نگرانی کردند.

پیش از این نیز وزارت امورخارجه فرانسه از جمهوری اسلامی خواسته بود تا چهارمین گام خود در راستای کاهش تعهدات هسته ای را برندارد.

این درخواست ها درحالی مطرح شده که مقامات جمهوری اسلامی پیش از این بارها و بارها تاکید کردند که ایران به روند کاهش تعهدات هسته ای خود ادامه خواهند داد مگر آنکه کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل کنند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز در جریان سیزدهمین نشست مطبوعاتی خود تاکید کرد که در صورت عمل به تعهد از سوی کشورهای اروپایی، اقدامات ایران در راستای کاهش تعهدات هسته ای فورا به حالت اولیه بر خواهد گشت.

جزئیات چهارمین گام از مجموعه گام های کاهش تعهدات هسته ای ایران هنوز اعلام نشده است ولی برخی نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی از امکان ایجاد تغییر در نظارت های آژانس بین المللی انرژی اتمی سخن به میان آورده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار