معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

مشکل کمبود معلم ورزش در مقطع ابتدایی برطرف می شود

تهران( پانا) - مشکل کمبود معلم ورزش در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی با برگزاری دوره‌های توانمندسازی آموزگاران برای ارتقای سواد حرکتی برطرف می‌شود. این را معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده است.

کد مطلب: ۹۶۱۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
مشکل کمبود معلم ورزش در مقطع ابتدایی برطرف می شود

به گزارش ایرنا، رضوان حکیم‌زاده در حاشیه نشست انجمن اولیاء و مربیان استان سمنان در شهرستان گرمسار در گفت و گو با خبرنگاران عنوان کرد: امسال هشت میلیون و ۲۷۰ هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی در مدارس کشور نام‌نویسی کردند که از این تعداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کلاس اولی هستند.
او خاطر نشان کرد: هیچ کلاسی در مقطع ابتدایی و پیش دبستانی در مدارس کشور بدون معلم نیست اما با توجه به استاندارد که ۲۶ دانش آموز به ازای هر معلم است، چالش‌های پیش رو باید برطرف شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مقطع پیش دبستانی و ابتدایی ، دوره حساس آموزش سواد حرکتی است که با توجه به کمبود معلم ورزش ، در نشست با معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش مقرر شد دوره‌های توانمندسازی آموزگاران برای ارتقای سواد حرکتی آنها و بهره‌مندی از این ظرفیت برای رفع کمبود معلم ورزش استفاده شود.
حکیم زاده اضافه کرد: برنامه سال‌های گذشته آموزش و پرورش جایگزینی مهارت‌محوری به جای حافظه محوری بود ولی امسال راهبرد آموزش و پرورش ، خشونت زدایی عاطفی در قالب پیشگیری از مقایسه کردن ، تحقیر کردن ، سرزنش کردن ، نادیده گرفتن امنیت روانی و عاطفی دانش آموزان در مدارس ابتدایی است تا با مشارکت اولیاء دانش آموزان ، علاوه بر حذف خشونت فیزیکی در مدارس، خشونت های کمتر شناخته شده نیز حذف شود.

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در استان سمنان با ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ معلم در ۶ هزار کلاس درس آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار