فولادوند: امسال در تهران رشد ۷۰ درصدی جذب خیرین را داشتیم

تهران (پانا) - آیین احداث مدرسه خیری به همت خیر نیک اندیش، بتول بختیاری در منطقه 8 آموزش و پرورش باحضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و مینو زمان، مدیر آموزش و پرورش منطقه8 و جمعی از خیرین مدرسه ساز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۹۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: امسال در تهران رشد ۷۰ درصدی جذب خیرین را داشتیم

فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با تسلیت اربعین حسینی گفت: وقف و خیرات از ثمرات بزرگی است که در جامعه اسلامی ما در راستای توسعه تعلیم و تربیت با آن روبرو هستیم اما همزمان با شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی و با تلاش خیرین و در راس آنها مرحوم حافظی، جریان بزرگی شکل گرفت که آموزش و پرورش را در طول سالهایی که گذشته است، متحول کرد.
وی افزود: خیرین در راستای مرتفع کردن مشکلات آموزش و پرورش گام های موثری برداشته اند. مخصوصا در مناطق محروم و این مجمع در کنار سازمان های دولتی بقدری فعالیت های موثر داشته که بخش اعظم از محرومیت های آموزشی در کشور مرتفع شد. البته در شهر تهران متاسفانه غفلت شده است. علی رغم اینکه فضاهای آموزشی شهر تهران قدمت بیشتری دارند اما کمتر به نوسازی آن پرداخته شده است.
فولادوند گفت: در ایام گذشته بیش از 50درصد از فضای آموزشی توسط خیرین ساخته شده است و این بزرگترین سعادت است. داشتن پول به تنهایی کافی نیست و باید دل باشد. خانواده محترم بختیاری بزرگواری کردند و در فضای مدرسه بهار که سالیان سال خدمات آموزشی داشته تصمیم گرفتند مدرسه تازه ای بنا کنند.
وی افزود: نیروی انسانی مهمترین عامل توسعه است و کسانیکه ثروت شان را در راستای ساخت و ساز مدارس وقف می کنند به مهمترین موضوع جامعه که همان نیروی انسانی است، پرداخته اند.
فولادوند افزود:‌ نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد جذب خیرین رشد داشته است و این در شرایط فعلی اقتصادی جامعه مهم است و این مهم به همت مجمع خیرین و نمایندگی های مناطق بدست آمده است.
همچنین مینو زمان، مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه 8 گفت: مدرسه بهار با بهار تعلیم و تربیت و با حضور خیرین قرار است که مجدد ساخته شود. در این مدت زمانی که در سمت مدیر منطقه۸ حضور دارم کارهای خوبی به همت خیرین انجام شده است و حضور خیرین موجب حرکت بزرگی در این مدرسه شد.
وی افزود: با رای زنی ها و همراهی خیرین مدرسه ساز شش پروژه خیری در منطقه ۸استارت زده شده و این بسیار ارزشمند است. مدیر منطقه۸ با تقدیر از بتول بختیاری، خیر مدرسه ساز مدرسه بهار، گفت: خوشحالم که یک بانو عزم خیری دارد و این الگوی ارزشمندی است و امیدوارم روح درگذشته شان مرهون الطاف الهی قرار گیرد.
وی افزود: ازنگاه خیرین منطقه8 مدرسه ساختن کاری ندارد اما بعد از ساختن مدرسه چه اتفاقی بیافتد مهم است و این نگاه بسیار ارزشمند است و خوشحالیم دغدغه خیرین به این سمت رفته است.
وی افزود:‌ پروژه مولود با مساحت 580متر و چهار طبقه و در شش کلاس اول آذرماه آماده می شود و پروژه پیام انقلاب با 1000متر مربع و پروژه میثم با 580متر در تابستان افتتاح می شود. همچنین مدرسه عترت که به نام امام حسن مجتبی(ع) است و کار اشتراکی خیرین است و مدرسه علی امیری که ساخت آن با نوسازی است و 400مترمربع است در دست احداث است. در نهایت پروژه مدرسه بهار هم امروز کلنگ زده می شود و بابی برای نوسازی باقی مدارس می گشاید. مدارس منطقه۸ نیازمند بازسازی بسیار زیاد است و عزم مان جزم شده تا بتوانیم در سازندگی این مدارس به همت خیرین بسازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار