ورود کلاس اولی هابه مدارس در یزد

یزد(پانا)-26هزار و 813 دانش آموز کلاس اولی استان یزد صبح امروز با حضور در مدرسه شروع سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند.

کد مطلب: ۹۵۵۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
ورود کلاس اولی هابه مدارس در یزد

در مراسم نمادین جشن شکوفه ها که به همین مناسبت در دبستان پسرانه احمد شیشه بری ناحیه دو یزد برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دانش آموز را گرامی داشت و اظهار داشت: امنیت و آرامش کشور امروز مدیون ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام و شهدای والامقام است.

"عباسعلی دانافر"ضمن تبریک بازگشایی مدارس و آغاز بهار تعلیم و تربیت گفت : از ماه های گذشته برای باشکوه برگزار شدن سال تحصیلی در شهرها و روستاهای استان تهمیدات لازم اندیشیده شد که امیدواریم امسال بهار تعلیم و تربیت با شکوه و شور و شوق دانش آموزان همراه باشد.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس یک رویداد فرهنگی و ملی است از همه دستگاه های اجرایی استان که آموزش و پرورش را در امر تعلیم و تربیت یاری کردند تقدیر و تشکر نمود.

"دانافر" ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز گفت: خیرین با ساخت فضاهای آموزشی زمینه تحصیل دانش اموزان این خطه را فراهم کردند.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی 99_98 ، افزون بر 268 هزار دانش آموز در11 هزار و 9 کلاس و 2 هزار و 106 واحد اموزشی مشغول به تحصیل می شوندو

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم گفت: مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و امیدوارم با تعامل و همکاری اولیاء و مربیان، کشتی تعلیم و تربیت مسیر خود را به درستی طی کند.

" سعیده بهادرزاده " افزود: باید فاصله بین خانه و مدرسه برداشته شود تا محیطی سالم، امن ، بانشاط و سرشار از شوق و انگیزه برای دانش آموزان فراهم شود.

وی تصریح کرد:در سال‌های اخیر تعریف مدرسه عوض شده و دیگر مدرسه به دنبال رقابت پوچ ، حفظ کردن مطالب درسی و پرورشی تک بعدی نیست بلکه ما به دنبال این هستیم که مدارس را به مدرسه زندگی تبدیل کنیم ، مدرسه ای که محیطش امن، و سرشار از عاطفه ، مهربانی و تعلق خاطر باشد و دانش آموزان در کنار دوستان و مربیانشان مهارت‌های زندگی را تمرین کنند .

"بهادرزاده " با اشاره به اینکه در مدارس به دنبال تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم تصریح کرد: دانش آموزان در یک محیط شاد، بدون استرس و بدون سرزنش از یادگیری لذت می برند چرا که طعم یادگیری را در محیطی آرام چشیده اند، پس شما اولیای دانش آموزان باید مطالبه گر این موراد باشید.

وی اضافه کرد : امسال حدود ۲۶ هزار و ۸۱۳ دانش آموز کلاس اولی در یک هزار و 12 کلاس درس، نخستین بهار تعلیم و تربیت را آغاز می کنند .

بهادر زاده هدف از برپایی جشن شکوفه ها را آشنایی دانش آموزان با محیط آموزشی، مربیان و کلاس درس بیان کرد .

گفتنی است دانش آموزان پایه اول ابتدایی همراه با والدین خود در حالی که شاخه های گل به دست داشتند با شور و اشتباق زیادی وارد مدرسه شدند.

خوش آمدگویی توسط کادر مدرسه، گذر از طاق نصرت و قرآن کریم، تقدیم شاخه گل به نوآموزان هنگام ورود به کلاس و اجرای برنامه شاد توسط مربیان از جمله برنامه های جشن شکوفه ها در مدارس استان یزد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار