ضرورت کسب مهارتهای فردی و اجتماعی برای دانش‌آموزان جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی

شهرری (پانا) - شهردار منطقه ۲۰ در جلسه کمیته هماهنگی برنامه‌های استقبال از مهر ١٣٩٨ گفت: کسب مهارتهای فردی و اجتماعی دانش آموزان برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی ضروری است.

کد مطلب: ۹۵۵۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت کسب مهارتهای فردی و اجتماعی برای دانش‌آموزان جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی

فرهاد افشار در جلسه کمیته هماهنگی برنامه‌های استقبال از مهر ١٣٩٨ که با حضور معاونین، مدیران ارشد و شهرداران نواحی هفتگانه منطقه ٢٠ و معاونان مالى آموزش و پرورش نواحی یک و دو شهررى برگزار شد، گفت: همکاری و تعامل شهرداری و آموزش و پرورش برای اجرای فعالیتهاى ترافیکى، عمرانى، خدمات شهرى، اجتماعى و فرهنگى و آموزشى و ایجاد بسترى مناسب برای ارتقاء کمى و کیفى آموزش در مدارس حائز اهمیت است.

او با بیان اینکه اجرای برنامه های آموزشی باید از لحاظ کمی و کیفی متناسب با فضای مدارس و یک مکان آموزشی باشد گفت: انجام فعالیتهای موثر در راستای ارتقاء تکالیف شهروندی و همکاری و تعامل بهینه بین شهرداری و آموزش و پرورش برای بهینه سازی فضاهای آموزشی و کسب مهارتهای خاص برای دانش آموزان ضروریست.

افشار با اشاره به اهمیت آموزش،مهارت‌آموزی و آسیب‌شناسی اجتماعی گفت: کسب مهارتهایی نظیر کنترل خشم، نه گفتن و ارتباطات صحیح کلامی و رفتاری موجب جلوگیری از بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی می‌شود.

شهردار منطقه 20 به اهمیت نقش پرورش در کنار آموزش اشاره کرد و افزود: اقدامات موثر در راستای ارتقاء مهارت آموزش شهروندی و حس تعلق شهروندان نظیر حفاظت از محیط زیست و المانهای شهری، اهمیت تفکیک پسماندها،کاهش زباله و استفاده از ظروف یکبار مصرف و یا حمل و نقل عمومی ضروریست.

افشار استفاده از پتانسیلهای موجود در شهرری از جمله فضاهای فرهنگی برای گذران ساعات آموزشی،تفریحی و ورزشی دانش آموزان را مهم برشمرد و گفت: ارائه تسهیلات برای استفاده دانش‌آموزان از مرکز آموزش و تفکیک پسماند، بوستان آموزش ترافیک، مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره گل و گیاه، ستاد مدیریت بحران، فرهنگسرای ولاء، سینما راگا و دیگر مراکز تفریحی- ورزشی برای ارتقاء مهارتهای جسمی و روانی آنان امکان‌پذیر است.

/خبرنگار: شیدا مشهور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار