شهردار همدان:

توریست های خارجی بافت و هویت تاریخی شهر را برمی گزینند

پیاده روسازی خیابان باباطاهر یکی دیگر از طرح های شهرداری همدان

همدان (پانا) - شهردار همدان در هشتمین همایش نشست شهراندیشی با عنوان "توسعه راهبردی هسته تاریخی شهر همدان" با اشاره به ظرفیت بالای شهر همدان، آن را یک شهر فاخر و کم نظیر در دنیا از نظر قدمت و هویت دانست که اکثر کارشناسان، آن را اولین شهر زنده دنیا می‌نامند.

کد مطلب: ۹۵۴۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
توریست های خارجی بافت و هویت تاریخی شهر را برمی گزینند

عباس صوفی گفت: همدان با 500 سال سابقه پایتختی زمانی سردمدار ایران بزرگ بوده و همین برای کسانی که دنبال هویت هستند بس است، لذا می طلبد که ما به این شهر توجه کنیم و نگاه دلسوزانه و شهرسازانه به این شهر داشته باشیم.
او ادامه داد: شهرهای بزرگ دو قسمت دارند، قسمت های تاریخی و قسمت های مدرن که این دو از هم جدا هستند و هرکدام عملکرد خود را دارند، در همدان با این که قسمت مدرن کار خود را به درستی انجام داده است اما متأسفانه در سال های اخیر این دو قسمت در جاهایی به یکدیگر برخورد کردند برای مثال بافت تاریخی محله جولان که یکی از فاخرترین محلات همدان به خاطر حضور و زندگی بزرگان همدان در این محله بود به علت بی‌تدبیری ها و بی توجهی ها آسیب دید و کم کم فقط به یک محله مسکونی تبدیل شد.
صوفی با بیان این که برای حفظ هویت شهر همدان باید کار کنیم، افزود: اتفاقاتی که افتاده مربوط به گذشته است و جلوی ضرر را از هرجا بگیری منفعته و در آینده موجب سود بیشتر برای همگان می‌شود و سود یعنی این که بتوانیم هویت شهر خود را حفظ کنیم.
شهردار همدان با تأکید بر این که بافت مدرن شهر مکمل هویت و قسمت تاریخی برای گردشگران است، تصریح کرد: با توجه به این که همدان یک شهر گردشگری است، نمایندگان سایر کشورهای دنیا وقتی وارد این شهر می‌شوند دنبال بافت مدرن نیستند و بافت و هویت تاریخی را برمی گزینند.
صوفی همچنین مبحث‌هایی درباره شروع جدا سازی بافت مدرن و تاریخی و برگرداندن هویت تاریخی همدان را بیان کرد.
در ادامه محمد سعید ایزدی (معاون سابق وزارت راه و شهرسازی و عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا)، حسن سجادزاده (عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا) و صاحب محمدیان منصور (عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا) مطالبی در مورد احیا کردن رودخانه شهر همدان و اقدامات صورت گرفته در این خصوص بیان کردند.
مبحث پیاده روسازی آرامگاه باباطاهر تا آرامگاه بوعلی سینا و طرح های نقشه‌ی آن نیز از مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
رئیس شورای شهر همدان هم در این جلسه از شهردار همدان و ایزدی، سجادزاده و محمدیان منصور برای عرضه خدمات و یاری همه جانبه قدردانی کرد.
کامران گردان پیاده‌رو محوری در شش خیابان میدان اما خمینی (ره) همدان و ایجاد زیر ساخت هایی برای جذب بیشتر گردشگران و سرمایه گذاری و توسعه شهر همدان را از دیگر اقدامات شهرداری بیان کرد.

امین خوش رو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار