مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جلسه شورای آموزش و پرورش:

پروژه مهر یک پروژه ملی است و برای کیفی شدن آن نهادهای مختلف باید همراه باشند

نیشابور(پانا) - پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش نیشابور با حضور اعضای شورا با موضوعات پروژه مهر، مدارس صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی و برنامه های سالانه آموزش و پرورش در محل دفتر مدیریت آموزش و پرورش نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۴۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهر یک پروژه ملی است و برای کیفی شدن آن نهادهای مختلف باید همراه باشند

ریاست سازمان تبلیغات اسلامی نیشابور در این جلسه با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، نهضت حسینی را پویش پاک و ناب و اثرگذار در جامعه کنونی دانست و در باب مدارس صدرا گفت: امروز مدارس مسجد محور و مدارس تمدن ساز با ادعای اهداف پرورشی مردم را تحریک کرده و بخشی از جامعه را به سمت خود جذب کرده اند از این رو سازمان تبلیغات اسلامی با بهره گیری از ظرفیت های قانونی، اقدام به برپایی مدارس صدرا در قالب مصوبه شورای عالی آموزش فرهنگی در سه دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم کرده است.

حجه الاسلام جوانشیری افزود:این مدارس به صورت دولتی با آموزش های خاص اداره شده و از پتاسیل سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه پرورشی، اعتقادی، دینی و تربیتی جهت جذب دانش آموزان علاقمند بهره گرفته می شود.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در ادامه پروژه مهر را یک پروژه ملی معرفی کرد و گفت: در بحث پروژه مهر دانش آموز، اولیاء و معلم نقش مهمان را داشته و در واقع میزبان اصلی، مدیر و اعضای شورای معاونان مدرسه می باشند که در روزهای آغازین مهر ماه انتظار آماده بودن مدرسه را به بهترین شکل ممکن دارند.

حسین مهرابادی سایر نهادها و ادارات شهرستان را شرکای فرهنگی شهر دانست و افزود: پروژه مهر نماد مدیریت خلاقانه در مدرسه است و اگر روز اول مهر را با آرامش شروع کنیم می توانیم در طول سال نیز به اهداف تبیین شده دست پیدا کنیم.

امروز شرایط سختی که در جامعه حاکم چندین برابر آن در آموزش و پرورش دامن زده است.

وی امید آفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی را به عنوان شعار سال تحصیی جدید معرفی کرد و گفت: همه ادارات باید در جهت عملیاتی شدن این شعار اهتمام جدی را ورزیده و باور داشته باشیم که پروژه مهر برنامه ریزی مطلوب برای عملیاتی شدن سیاست ها در طول سال تحصیلی است و تنها مربوط به مهر ماه نیست.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور به تشریح سامانه سپند ( سامانه سرویس دانش آموزی ) پرداخت و اهتمام جدی و همگانی برای اطلاع رسانی عمومی به اولیاء و ثبت کامل دانش آموزان در سامانه را مطالبه کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کمیته ساماندهی نیروی انسانی، کمیته تعمیر و تجهیز و نوسازی، کمیته تایید صلاحیت، کمیته ارزیابی عملکرد، کمیته توجیه و تبلیغ و اطلاع رسانی را کمیته های فعال در پروژه مهر دانست و گفت: اولین و مهمترین چالش موجود، چالش کمبود نیروی انسانی است که باید تلاش کنیم با استفاده از ظرفیت های مختلف، این مشکل را حل کنیم.

امین نژاد، افزایش چهار هزار و 800 دانش آموزی و کمبود فضای آموزشی و کمبود اعتبارات را به عنوان چالش بعدی دانست و گفت: ما یقین داریم با همراهی اولیای دانش آموزان، مشکلات عدیده را پشت سر گذاشته و مهر حسینی پرشور را پیش رو خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار