به مناسبت همایش هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی صادر شد

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان : آموزش باید از پیش دبستانی آغاز شود

زاهدان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به مناسبت همایش هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی و اهمیت جایگاه هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۹۴۹۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان : آموزش باید از پیش دبستانی آغاز شود

به گزارش خبرگزاری پانا سیستان و بلوچستان، حمیدرضا رخشانی در ارتباط با اهمیت و جایگاه هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی و توجه به اهمیت همایش هویت کودکان ایران اسلامی پیامی صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در راستای تثبیت هویت ایرانی اسلامی و وحدت ملی فرزندان سرزمینمان آموزش باید از پیش دبستانی آغاز شود ،فرهنگ غنی هر ملت سازنده هویت فردی واجتماعی و منشاء ساز وکارهای مادی و معنوی در مسیرتکاملی و تاریخی هر سرزمین محسوب می شود،در دنیای امروز که وسایل ارتباطی و تکنولوژی نوین با قدرت فراگیر خود تولید نوعی جهانی سازی فرهنگی را اشاعه می دهد بحران هویت چالشی جهانی شده است، بی گمان توجه به فرصت ها وتهدید های فضای مجازی و رسانه ها درکنار توجه به داشته های فرهنگ غنی ایران اسلامی به راهبرد هایی حیاتی برای حفظ قداست وکیان نظام مقدس جمهوری اسلامی لازم است.
توجه به اهمیت همایش هویت کودکان ایران اسلامی در دوره پیش دبستانی در ساختار اجتماعی و فرهنگی کشور تاثیرگذاراست؛ دوران کودکی زمان شکل گیری هویت کودکان است.

توجه به فرهنگ غنی دینی و ملی کشورمان باعث تثبیت هویت ایرانی و اسلامی در شخصیت فرزندان ایران عزیزمان خواهد شد وکودکان و نوجوانان را از خطر آسیب های جدی فرهنگی مصون خواهد داشت.

دراین دنیای به سرعت در حال تغییر، لازم است کلیه ظرفیت ها وسرمایه های مورد نیاز برای پرورش نسلی متعهد به آموزه های اسلامی و فرهنگ بومی و ملی را به کار گیریم.

همایش هویت ملی فرصتی مناسب برای مشارکت فعال صاحب نظران، متخصصان، مسئولان، کارشناسان ، مدیران و مربیان پیش دبستانی است تا بتوانیم بیش از پیش برای کودکان در این دوران اثرگذارو برنامه ریزی داشته باشیم وآنهارا مورد توجه قرار دهیم.

امیدوارم همکاران، دانش آموزان و فرهیختگان عزیز استان، با درک صحیح از تمدن تاریخی، فرهنگ غنی و تنوع قومی و مذهبی و سایر ظرفیت های فرهنگی موجود برای معرفی هرچه بهتر چهره فرهنگی این سرزمین همت و تلاش نمایند.

حمید رضا رخشانی

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار