در گفت و گو با پانا:

معاون پژوهش و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان: راهبرد سال آینده این حوزه توسعه کلاس های هوشمند و تدریس برپایه پژوهش محوری است

زاهدان (پانا) - معاون پژوهش و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان معتقد است پژوهش زیربنای کار آموزش است لذا اگر دانش آموزان و معلمان بتوانند در بحث پژوهش موفق شوند مطمئناً هم دانش آموزان در فراگیری مطلوب مسائل درسی موفق اند و هم دبیران در تدریس محتوای کتب درسی تاثیر گذاری بهتری خواهند داشت از این روی به دنبال توسعه ی کلاس های هوشمند و تدریس برپایه پژوهش محوری است.

کد مطلب: ۹۵۱۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون پژوهش و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان: راهبرد سال آینده این حوزه توسعه کلاس های هوشمند و تدریس برپایه پژوهش محوری است

ملک محمد سنجرانی به پانا گفت: پژوهش زیربنای کار آموزش است لذا اگر دانش آموزان و معلمان ما بتوانند در بحث پژوهش موفق شوند مطمئناً هم دانش آموزان در فراگیری مطلوب مسائل درسی موفق اند و هم دبیران در تدریس محتوای کتب درسی تاثیر گذاری بهتری دارند لذا به مدارس ابلاغ شده است تا تدریس و آموزش خود را با رویکرد پژوهش محوری در اولویت قرار دهند.

او ادامه داد: یکی از برنامه‌های خوب این حوزه که در سال گذشته و ادامه آن نیز در سال جاری پیگیری شده است بحث راه اندازی کلاس های(سیستم هوشمند تعاملی) است که به عنوان الگو در ناحیه یک دبستان شهید نامجو و در دبستان شهید بردبار ناحیه ۲ زاهدان اجرایی شده است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی استان اظهار کرد: در طرح تعاملی دانش آموزان با معلمان خود تعامل بیشتری خواهند داشت و مطالب را عینی تر و ملموس تر فرا می گیرند از این روی یکی از برنامه‌های سال آینده این حوزه توسعه کلاس های هوشمند تعاملی است.

او با اشاره به توسعه برنامه های پژوهشی در مدارس بیان داشت: به دنبال آن هستیم تا برنامه‌ ای با عنوان(رابط پژوهشی) را نیز در مدارس استان توسط همکار یا دانش آموزی که می تواند کار پژوهشی را بین دانش‌آموزان ترویج دهد، پیگیری کنیم.

سنجرانی با بیان اینکه آموزش ضمن خدمت در بهبود نیروی انسانی می تواند موثر باشد بیان کرد: این معاونت آموزش به فرهنگیان استان را با دو روش(مجازی و حضوری) پیگیری و در دست اقدام دارد که از جمله آن می‌توان دوره‌ی ویژه استانی مدیران مدارس را نام برد.

او در ارتباط با نیروهای خرید خدمات که درصد بالایی از آمار کشور به این استان اختصاص دارد گفت : امیدواریم بتوانیم در سال جاری آموزش های ضمن خدمت را برای این نیروها داشته باشیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی استان عنوان داشت: در راستای جذب نیروی انسانی دانشگاه فرهنگیان در سال جاری ۱۶۵۰ نفر سهمیه این استان بوده که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد رشد پیدا کرده است و در حال حاضر نیز مصاحبه این افراد شروع شده است که در دو نوبت صبح و عصر تا ۱۴ شهریور ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

سنجرانی تصریح کرد: در جذب نیرو برای سال جاری سوخت سهمیه را نخواهیم داشت لذا داوطلبان سراسر استان می‌توانند تمام مناطق این استان را انتخاب کنند کما اینکه در گذشته صرفاً تخصیص یافته بومی شهرستان و منطقه بوده اما امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که همه دانش آموزان استان در آزمون شرکت کنند و بر همین مبنا نیز به مصاحبه دعوت شده اند.

او افزود: در سال جاری در دانشگاه فرهنگیان سهمیه مرکز استان برای مقطع ابتدایی را تخصیص داده ایم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی استان در ارتباط با جذب ماده ۲۸(نیروی آزاد) ابراز داشت: ما در مرحله اول ۳۳۰۹ نفر را برای استان پیشنهاد کرده‌ایم که بر اساس گفتگوهای انجام شده با وزارت متبوع، نیمه دوم شهریور ماه سال جاری ثبت‌نام‌ها آغاز خواهد شد که در مرحله نخست حدود ۲ هزار نفر به طور قطعی برای استان مشخص شده است که امیدواریم آمار جذب با توجه به مشکلات استان افزایش یابد تا بتوانیم به میانگین کشوری نزدیک شویم زیرا ما حدود ۱۲ هزار نیروی انسانی و کلاس درس کمبود داریم تا به میانگین کشوری برسیم.

او در باره ی بررسی محتوای کتب درسی گفت: در سال جاری کارگروهی با عنوان تحلیل محتوای کتب درسی در آموزش و پرورش استان تشکیل داده‌ایم که پیشنهادات سراسر استان به تهران ارسال شده است و حتی در برخی از موارد با بعضی از مولفین کتب درسی ارتباط برقرار شده تا بتوانیم در اصلاحات تسریع بیشتری ایجاد کنیم و محتوای خوبی را هم از نگاه دانش آموزان و هم از نگاه همکاران داشته باشیم.

سنجرانی عنوان داشت: در بحث محتوای کتب ویژه دانش آموزان اهل سنت با توجه به وجود دانش آموزان اهل سنت در این استان هماهنگی‌هایی با وزارتخانه صورت گرفت تا همکاران اهل سنت ما در تدوین این کتب شرکت داشته باشند لذا امیدواریم نگرانی های ایجاد شده برطرف شود.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار