بی سوادی در مناطق محروم ریشه کن می شود

بیرجند(پانا) ـ با انعقاد تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی از امکانات و ظرفیت‌های معنوی خراسان جنوبی برای مبارزه با بی سوادی بیشتر استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۹۴۷۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
بی سوادی در مناطق محروم ریشه کن می شود

محمد علی واقعی ، مدیر کل آموزش و پرورش استان در رابطه با بی سوادی در مناطق محروم گفت و ادامه داد: این تفاهم نامه با هدف فرهنگ سوادآموزی با بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های معنوی به ویژه مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی، انجمن‌های اسلامی و کانون‌های فرهنگی - تبلیغی در راستای ریشه کنی بی سوادی در مناطق روستایی و محروم تنظیم و امضا شد.

او، کمک به توسعه‌ی عدالت آموزشی از طریق توانمند سازی و ایجاد مهارت‌های سواد پایه در بین افراد بی سواد و کم سواد، مشارکت در اصلاح و تقویت نگرش‌های جامعه از طریق انجام فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی در مناطق روستایی و همکاری در ایجاد تعامل سه نهاد ارزشمند خانواده، مسجد و مراکز یادگیری محلی برای ارتقاء و تعالی معنوی سوادآموزان استان را از مهمترین محور‌های همکاری این دو نهاد برشمرد.

واقعی گفت: براساس این تفاهم نامه شناسایی مناطق روستایی محروم و کم برخوردار، شناسایی افراد واجد شرایط، تمهید مقدمات سخت افزاری و نرم افزاری و تهیه و توزیع محتوای آموزشی مورد نیاز اجرای برنامه از مهم‌ترین تعهدات آموزش و پرورش استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار