رهبر کره شمالی: آزمایش موشکی اخیر هشداری به آمریکا و کره جنوبی بود

تهران (پانا) - "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی بامداد چهارشنبه اعلام کرد؛ موشک‌هایی که اخیراً آزمایش شد، هشداری به مانور مشترک کره جنوبی و آمریکا بود.

کد مطلب: ۹۴۵۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
رهبر کره شمالی: آزمایش موشکی اخیر هشداری به آمریکا و کره جنوبی بود

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCAN) اعلام کرد: موشک های تاکتیکی جدید هدایت شونده، شخصاً زیر نظر کیم آزمایش شده است.

کره شمالی بامداد چهارشنبه، یک روز پس از آغاز رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، دو فروند موشک جدید آزمایش کرد که چهارمین آزمایش پیونگ یانگ در دو هفته اخیر است.

این خبرگزاری به نقل از رهبر کره شمالی گزارش داد: این عملیات هشداری به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی است.

پیونگ یانگ در سه آزمایش پیشین، نوعی موشک بالستیک کوتاه برد را شلیک و سامانه پرتاب موشکی جدید را آزمایش کرد.

کره شمالی پیش از این نیز با اعتراض به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی هشدار داد که پیونگ یانگ ممکن است در صورت تداوم این رزمایش ها به دنبال "راه جدید" باشد.

ارتش کره جنوبی گزارش داد که این دو موشک بامداد روز گذشته (سه شنبه) از استان "هوانگهه" جنوبی در ساحل شرقی کره شمالی پرتاب شده است.

کره شمالی دوم مرداد نیز دو موشک بالستیک کوتاه برد را از نزدیکی ونسان، واقع در شرق این کشور شلیک کرد. رهبر کره شمالی این اقدامات را نیز هشداری به کره جنوبی در مورد واردات تسلیحات با فناوری های جدید اعلام کرد.

کره شمالی که از چند ماه پیش با آغاز مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا، آزمایش های هسته ای و موشکی خود را متوقف کرده بود، پس از این توقف چند ماهه برای چندمین بار در ماه های اخیر دست به آزمایش موشکی زده است.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پس از دومین نشست سران دو کشور در "هانوی" پایتخت ویتنام به دلیل عدم تفاهم درباره موضوعاتی مانند "خلع سلاح هسته ای" و سطح خواسته های" دو طرف به بن بست کشیده شد.

ترامپ و کیم برای نخستین بار، سال گذشته در پایتخت سنگاپور با یکدیگر دیدار کرده و توافقی کلی دو صفحه ای را امضا کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار