ارائه خدمات درمانی، پزشکی و امدادی به بیش از 215 هزار حجاج ایرانی

تهران (پانا) - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه خدمات درمانی ، پزشکی و امدادی به بیش از215 هزار حجاج ایرانی خبر داد و گفت بیمارستان مکه مکرمه روزانه به 500 تا 600 نفر از حجاج کشور خدمات پزشکی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی ارائه می‌کند.

کد مطلب: ۹۴۳۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات درمانی، پزشکی و امدادی به بیش از 215 هزار حجاج ایرانی

به گزارش روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، محمدتقی حلی‌ساز افزود: بر اساس آخرین آمار دریافتی تا 12 مرداد، بیش از 215 هزار و 890 خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به زائران ارائه شده و 112 هزار و 283 زائر نیز در مطب‌ها و مجموعه‌ها در هتل‌های محل اسکان زائران ویزیت شده‌اند.

رئیس مرکزپزشکی حج وزیارت جمعیت هلال احمر با اشاره به بستری‌ شدن 71 زائر در بخش سی سی یو، تصریح کرد: تعداد بستری در بخش داخلی مردان 74نفر و بخش داخلی زنان 68 نفر و 331 زائر نیز در اورژانس بیمارستان مکه از ابتدا تاکنون (شنبه 12 مرداد ) بستری بوده‌اند. این در حالی است زائران در مطب‌ها، محل استقرار زائران و درمانگاه‌های پنچ‌گانه مرکز پزشکی حج و زیارت جهت درمان تکمیلی از سوی پزشکان متخصص به بیمارستان مکه مکرمه ارجاع و پس از بهبودی و مداوا به کاروان‌ها برگشته‌اند.

وی افزود: با اشاره به اینکه بیمارستان مکه مکرمه تا 12 مرداد آماده ارائه خدمات پزشکی و درمانی است، گفت:‌ خدمات پاراکلینیک بیمارستان بالغ بر 12 هزار مورد شامل مراجعان به آزمایشگاه 1299 نفر و انجام آزمایش 9861 مورد، مراجعه با رادیولوژی 381 نفر و انجام رادیولوژی 445 مورد، سونوگرافی 236 مورد اکو 17 مورد است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح جزئیات عملکرد پزشکان گفت: تا روز 12 مرداد 45 هزار و 106 مورد خدمات پرستاری در مدینه و بیمارستان مکه شامل نوار قلب، قند خون و فشارخون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم‌تراپی و بخیه به حجاج ایرانی ارائه شده است.

حلی‌ساز همچنین با بیان اینکه همه داروهای لازم تا پایان فصل حج تامین شده است و هیچ کمبودی نداریم بیان کرد: 5 هزار و 911 پاسخگویی به زائران در بخش داروخانه‌‌های مدینه و مکه ثبت شده است و همچنین انجام ماموریت‌های مددکاری و امداد و انتقال بیش از 3249 مورد از جمله تقاضای آمبولانس، انتقال بیمار به مجموعه‌ها و هتل‌ها و بیمارستان‌های سعودی انجام گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون 13 زائر بستری در بیمارستان‌های سعودی بستری هستند و برای پیگیری امور درمانی زائران در بیمارستان‌های سعودی نیز پزشکانی داریم که رابطان بین درمانگاه‌های ایرانی و بیمارستان‌های سعودی هستند و برای پیگیری روند درمانی بیماران اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار