پرواز ۷ چتر باز از روی بزرگترین پل هوایی خاورمیانه

ارومیه(پانا)-چتر باز و رکوردار پرش ایران به همراه هنرجویان خود عملیات پرش به روش بیس جامپ را با موفقیت از روی پل قطور شهرستان خوی اجرا کرد

کد مطلب: ۹۴۳۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
پرواز ۷ چتر باز از روی بزرگترین پل هوایی خاورمیانه

سرهنگ بهزاد پاینده رکوردار پرش بیس جامپ یا همان پرش سقوط آزاد برای نهمین دوره موفق شد به همراه ۷ نفر ازهنرجویان خود پرش از روی پل ۱۰۵ متری قطوربزرگترین پل ریلی و ارتباطی ایران به اروپا در شهرستان خوی را با موفقیت اجرا کند.

سرهنگ پاینده نمایش توانمندی‌های چتربازان رایکی از اهداف مهم این پرش دانست و افزود: گرامیداشت عملیات غرور آفرین مرصاد و یاد وخاطره شهیدمحمد امین زارع از شهدای مدافع حرم و یکی از چتربازان این پل در سال‌های گذشته ازدیگر اهداف برگزاری این عملیات بود.

او اضافه کرد: در این عملیات پرش، چتر بازان بعداز یک تا دو ثانیه سقوط آزاد اقدام به بازکردن چتر‌های خود از روی پل ۱۰۵ متری قطور کردند.

پاینده بعد از ۷۹ پرش خود از روی این پل امتیاز این دوره از پرش چتربازن را پرش در وزش باد نسبتا شدید دانست و افزود: در این عملیات پرش علی حاج عزیزی، عظیم ابهری، لطفی شهبازی، محمد رئوف، نبی رجبی، شهاب زینالپور و محمدرضا زارع دهقانانی از استان‌های مختلف کشورمان پرش بیس جامپ موفقی را انجام دادند.

پاینده که مربی بسیاری از چتربازان ایرانی است اضافه کرد: در ۹ دوره پرش از روی پل قطور موفق شده است ۹۲ نفرچتر باز را تربیت کرده و در پرش از این پل با خود همراه سازد.

این استاد پرواز با چتر یکماه آینده بعنوان نماینده ایران در تورنمت مسابقات بیس جامپ روسیه شرکت میکند.

بیس جامپ پرش ایستگاهی هیجانی است که برای افزایش جسارت و اعتماد به نفس چتر بازان از روی پل‌ها، ساختمان‌ها و صخره‌های صورت میگیرد.

پل هوایی وریلی قطور خوی تنها پل ارتباطی ریلی ایران به اروپاست که بعنوان یک ظرفیت کردشگری در نزدیکی مرز ایران و ترکی هدر خوی بعنوان اولین میراث مدرن در آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار