مدیر کل بهزیستی استان خبر داد: شناسایی 500 خانوار دارای دو عضو معلول در آذربایجان شرقی

۲۰خانوار چشم انتظار تامین مسکن

تبریز (پانا) - مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی از شناسایی 500 خانوار دو عضو معلول در استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۲۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل بهزیستی استان خبر داد: شناسایی 500 خانوار دارای دو عضو معلول در آذربایجان شرقی

محسن ارشدزاده صبح امروز در جلسه کمیته راهبری طرح تامین مسکن برای خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش بهزیستی منطقه یک کشوری که با حضور استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در محل بنیاد خیریه ژنتیک سلامت نسل فردا در تبریز برگزار شد، گفت: در کنار 180 فعالیت خدماتی که بهزیستی برای مددجویان تحت پوشش دارد، طرح تامین مسکن معلولان یکی از کارهای بسیار ارزشمند است که از دهه 80 آغاز شده است.

وی گفت: از آغاز اجرای طرح تامین مسکن مدد جویان در استان تا کنون 8 هزار و 213 واحد مسکونی تحویل داده شده است و 425 واحد نیز برای خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تامین شده است.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی افزود: از تعداد 425 واحد مسکن، 266 واحد برای خانوارهای شهری بوده است که 96 واحد مسکونی قبل از سال 94 احداث شده و ساخت 170 واحد نیز از سال 96 آغاز شده است.

ارشدزاده ادامه داد: از تعداد 170 واحد مسکونی نیز 93 واحد خریداری شده ، 33 واحد توسط خانواده های احداث ، 18 واحد توسط انجمن خیرین مسکن ساز احداث و 26 واحد در دست اقدام هستند که تا پایاین شهریور ماه تکمیل می شوند.

وی بیان کرد: سهم آذربایجان شرقی از تامین مسکن خانوارهای روستایی دارای 2 عضو معلول، 159 واحد بود که همگی اقدام و تکمیل شده است و 20 سهمیه جدید نیز نیاز داریم.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: یکی از عمده ترین مشکلات در این حوزه این است که پرداخت تهسیلات در شهرهای بیش از 25 هزار نفر جمعیت با مشکل روبرو است و خانوارهای ساکن این مناطق نمی توانند تهسیلات دریافت کنند که امیدوارم با راهکارهای مختلف این مشکل مرتفع شود که صدور مجوز خرید، راحت ترین و با صرفه ترین کار می تواند باشد.

ارشدزاده گفت: فرآیند کمک های سازمان های خیران مسکن ساز، بنیاد مستضعفان و مسکن بسیار طولانی است و با توجه به وضعیت اقتصادی که قیمت مصالح ساختمانی هر روز گران می شود این تاخیر در پرداخت برای مددجویان مشکل ایجاد می کنتد که امیدوارم این تاخیر در فرآیند پرداخت برطرف شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار