ابلاغ مدیران جدیدالانتصاب مدارس تا 15 مرداد صادر می‌شود

به صورت میانگین برای هر مدرسه ۳ نفر متقاضی اعلام آمادگی کرده‌ بودند

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در ستاد راهبردی مدرسه‌محوری از ابلاغ مدیران جدیدالانتصاب مدارس حداکثر تا 15 مرداد خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۲۶۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ مدیران جدیدالانتصاب مدارس تا 15 مرداد صادر می‌شود

فریبرز حمیدی درباره فرآیند و مراحل انجام شده برای انتخاب و انتصاب مدیران مدارس در سال تحصیلی جدید به خبرنگار پانا گفت: «در آموزش و پرورش فرآیند انتخاب مدیران مدارس دارای اولویت و اهمیت ویژه‌ای است. مدرسه کانون تعلیم و تربیت است؛ برای اینکه مدرسه بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد، نیازمند مدیران شایسته هستیم که صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای داشته باشند. فرآیند انتخاب و انتصاب در دستورالعملی در سال 96 به استان‌ها ابلاغ شده است. طبق همان دستورالعمل، برای امسال هم افراد دارای شرایط در سامانه ثبت‌نام کردند. در این بخش از فرآیند افراد متقاضی می‌توانستند براساس رزومه و تجربیات و سوابق ۲۰۰ امتیاز کسب کنند. در مرحله بعد خوداظهاری داوطلبان در کمیته بررسی و در صورت تایید وارد مرحله آزمون شدند. در سال تحصیلی جدید علاوه بر مدارس مناطق مرکزی استان‌ها، همه مدارس شهرستان‌ها، در دامنه شمول این دستورالعمل قرار گرفتند که خوشبختانه طبق زمان‌بندی ابلاغ شده در دستورالعمل، مراحل کار انجام شد.»

او افزود: «فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس خاص (شاهد، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، هیأت امنایی) مانند مدارس دولتی عادی براساس فرایند دستورالعمل انجام شد.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ستاد راهبردی مدرسه‌محوری ادامه داد: «فایل محتوای آزمون الکترونیکی در تاریخ هفتم اردیبهشت با عناوینی ده‌گانه شامل آیین‌نامه اجرایی مدارس، تعالی مدیریت مدارس، دستورالعمل مالی مدارس، سند برنامه درس ملی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، فصل 2 تعالی مدیریت، فصل 5 تعالی مدیریت، قانون رسیدگی به تخلفات اداری، مبانی نظری سند تحول و چارچوب برنامه تدبیر در سامانه بارگذاری شد. آزمون در 28 خرداد 98 در همه استان‌ها برگزار شد که این مرحله هم ۲۰۰ امتیاز داشت و افرادی که حداقل ۶۰درصد (120نمره) امتیاز را کسب کردند، وارد مرحله مصاحبه شدند.»

او گفت: «اعضای مصاحبه کننده شامل نماینده معاونت‌های پشتیبانی، پرورشی، آموزشی (حسب مورد، آموزش ابتدایی یا آموزش متوسطه) بود، همچنین علاوه بر این افراد یک نفر دارای تخصص مدیریت آموزشی که دارای تجربه مدیریت مدرسه باشد و یک نفر متخصص امور روان‌شناختی به عنوان مصاحبه‌کننده این فرآیند مهم را راهبری کردند. مرحله مصاحبه ۴۰۰ امتیاز داشت البته به دلیل اینکه مصاحبه یک کار تخصصی و حرفه‌ای است، راهنمایی برای این گروه تهیه و در جلسات ویدئو کنفرانس آموزش لازم به اعضا ارائه شد. در انتها متقاضیانی که بیشترین امتیاز را کسب کردند به عنوان مدیر مدرسه انتخاب شدند.»

حمیدی پروژه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را گامی مؤثر برای استقرار شایسته‌سالاری در انتخاب نیروی انسانی برای مدیریت واحدهای آموزشی به عنوان رهبر آموزشی و تربیتی دانست و گفت: «طبق دستوراالعمل، اکنون استان‌ها در حال بارگذاری امتیازات مصاحبه در سامانه هستند و ابلاغ مدیران جدیدالانتصاب مدارس برای سال تحصیلی جدید در نیمه اول مرداد یعنی حداکثر تا 15 این ماه صادر می‌شود.»

او افزود: «در این دوره برای مدیریت مدارس و واحدهای آموزشی، 30 هزار نفر ثبت‌نام کردند و متقاضی مدیریت مدارس شدند. در برخی از مدارس فقط یک نفر متقاضی مدیریت وجود داشت اما به صورت میانگین برای هر مدرسه سه نفر متقاضی اعلام آمادگی کرده بودند. از میان این سه نفر هر کسی که بتواند بالاترین امتیاز را کسب کند، به عنوان مدیر مدرسه انتخاب خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار