تفاهم نامه خط 10 مترو تهران برای اتصال مترو به نمایشگاه بین المللی تهران امضا شد

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه احداث ‌خط مترو برای نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگا‌ه‌ها، افشین حبیب‌زاده، عضو شورای شهر و شهردار منطقه یک تهران در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۳۰۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم نامه خط 10 مترو تهران  برای اتصال مترو به نمایشگاه بین المللی  تهران امضا شد

بهمن حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی در این مراسم گفت:‌ مردم حق دارند از خدمات حمل و نقلی روان‌تر و گسترده‌تر به ویژه خطوط مترو بهره‌مند باشند.

وی افزود:‌ یکی از پرسش‌های مطرح درطول سالیان گذشته این بوده است که چرا نمایشگاه‌ بین‌المللی مجهز به مترو نشده است. در بخش عمده‌ای از شهرهای بزرگ دنیا درکمتر از 2 تا سه دقیقه دسترسی به خطوط حمل و نقل عمومی وجود دارد و طبیعی است که در کلانشهری مانند تهران نیز حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو باید از گستردگی بیشتری برخوردار باشد.

حسین‌زاده با بیان اینکه شورای شهر همواره دغدغه‌ای جدی برای مترو داشته است، گفت:‌ مذاکرات گسترده‌ای با شورای شهر انجام شده است و در مصوبه‌ای مقرر شد تا نمایشگاه ‌بین‌المللی تهران به مترو تجهیز شود.

وی با بیان اینکه از 365 روزسال 110 روز فعالیت نمایشگاهی در محل نمایشگاه بین‌المللی درحال جریان است، گفت:‌ با تلاش‌هایی که برای تامین پارکینگ‌ها صورت گرفته است بارترافیکی در روزهای برگزاری نمایشگاه‌ها در اطراف این منطقه کمتر شده است. برگزاری برخی از نمایشگاه‌ها نیز به نمایشگاه شهرآفتاب سپرده شده است که از جمله آنها نمایشگا‌ه‌های پرمخاطب خودرو و کتاب بوده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی گفت:‌ خط مترو نمایشگاه با سرمایه‌گذاری مشترک با بخش خصوصی وارد فاز اجرایی خواهد شد و این امیدواری وجود دارد که تفاهم نامه مشترک میان شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی ومترو تهران بتواند منشاء اثر برای ایجاد خطوط مترو در این منطقه و ارامش و دسترسی بهتر مردم به نمایشگاه باشد.

افشین حبیب‌زاده، عضو شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه یکی از مشکلات کنونی شهر در طول روزهای برگزاری نمایشگاه ترافیک سنگین در اتوبان چمران است، گفت:‌ در طول سال‌های گذشته برخی بر این باور بوده‌اند که نمایشگاه باید تعطیل شود اما با گسترش حمل و نقل عمومی و دسترسی بهتر مشکلات کنونی قابل حل خواهد بود.

عضو کمیسیون حمل و نقل ترافیک شهری شورای شهر ادامه داد:‌ بعد از طرح مسئله در شورای شهر و شهرداری با حضور مدیرعامل کنونی شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران پیگیری مشکلات ترافیکی این منطقه انجام شد و مقرر شد تا تفاهم نامه کنونی به تصویب برسد.

حبیب‌زاده عنوان کرد:‌ نقشه‌های مترو باید تدوین و فاز اجرایی آن آغاز شود.

وی ادامه داد:‌ نمایشگاه بین‌المللی تهران بعنوان برند، هویت و رونق حیات شهری تهران با برنامه‌ریزی هدفمند فعالیت روزافزون دارد و باید فعال‌تر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهد.

علی امام، مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه نیز در این مراسم اظهار کرد:‌ با بازنگری در نقشه جامع مترو تهران علاوه بر 7 خط کنونی احداث 4 خط جدید به خطوط مترو برنامه‌ریزی شده است.

امام عنوان کرد:‌ به غیر از ۷ خط فعلی، ۴ خط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ به خطوط متروی شهر تهران اضافه می‌شود و با تکمیل این خطوط، تمامی شهروندان مناطق ۲۲ گانه تهران با حداکثر ۸۰۰ متر فاصله به حمل و نقل عمومی و مترو دسترسی خواهند داشت.

وی افزود:‌ در هفته گذشته و به دنبال مذاکراتی که با شرکت نمایشگاه‌ها و جمعی از سرمایه‌گذاران در منطقه انجام شده است مقرر شد خط 10 مترو تهران که 41 کیلومتر طول دارد و از محدوده شهید باقری و صدر آغاز و در ادامه از نیایش عبور کرده و به نمایشگاه بین‌المللی وارد و به منطقه 22 تهران و وردآورد متصل می‌شود طراحی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار