مدیرکل فرهنگی هنری آموزش‌وپرورش: خانواده‌ها در زمینه مهارت‌آموزی و اردوها مقاومت نکنند

شرکت ۴ میلیون دانش‌آموز در برنامه پایگاههای تابستانی سراسر کشور

تهران (پانا) -–مدیرکل فرهنگی هنری اموزش و پرورش از خانواده‌های دانش‌آموزان خواست در امر مهارت آموزی و شرکت در اردوها در کنار آموزش و پرورش باشند تا آینده بهتری برای فرزندانشان رقم بزنند.

کد مطلب: ۹۲۹۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل فرهنگی هنری آموزش‌وپرورش: خانواده‌ها در زمینه مهارت‌آموزی و اردوها مقاومت نکنند

علی رمضانی امروز یک شنبه 23 تیرماه 98 در برنامه «فرصت برابر» شبکه آموزش سیما درباره برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش در پایگاههای تابستانی سراسر کشور با تبریک میلاد امام رضا و دهه کرامت گفت: به مناسبت این دهه مبارک برنامه‌ اردویی سراسری به نام «زیارت اولی» اجرا می‌کنیم که طی آن دختران دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از مناطق محروم خصوصا استان‌های مرزی کشور، که تا کنون به زیارت امام رضا (ع) نائل نشدند، به شهر مشهد و بارگاه حضرت امام هشتم اعزام می‌شوند.

وی افزود: این برنامه به کمک خیرین و به میزبانی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اجرا می‌شود و قرار است امسال 15 هزار دانش‌آموز دختر واجد شرایط به این اردو اعزام شوند.

مدیرکل فرهنگی هنری و فضاهای اردویی آموزش و پرورش با اشاره به متقاضیان گسترده اردوی زیارت اولی‌ها گفت: حتی در استان‌های نزدیک به خراسان رضوی دانش‌آموزانی داریم که هنوز به زیارت امام هشتم (ع) مشرف نشدند.

وی درباره نحوه شرکت در اردوی زیارت اولی گفت: مربیان تربیتی ما در مدارس مناطق محروم این افراد را شناسایی و برای اعزام به اردو به ما معرفی می‌کنند.

رمضانی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تابستانی بعد از 9 ماه فضای سنگین آموزشی گفت: شعار ما در پایگاههای تابستانی «هر دانش‌آموز یک مهارت» است که ما در معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت، کانون پرورش فکری و چهار تشکل دانش‌آموزی این هدف را پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تابستان امسال 4 میلیون دانش‌آموز در 182 کانون فرهنگی تربیتی، 340 اردوگاه و مجتمع‌های ورزشی آموزش مهارت‌آموزی می‌بینند. البته جمعیت دانش‌آموزی ما 14 میلیون نفر است یعنی ما در خدمت 9 میلیون دانش‌آموز نیستیم و تمام تلاش ما این است که با کمک مجلس شورای اسلامی ردیف بودجه مشخصی برای این نوع فعالیت‌ها اختصاص دهیم.

این مقام وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر نیازهای آموزش و پرورش برای فعال نگاه داشتن 30 هزار پایگاه تابستانی سزاسر کشور گفت: فعلا در مناطق محروم به کمک خانواده‌ها و خیرین و در مناطق محروم به صورت رایگان این برنامه‌های تابستانی را برای دانش‌آموزان اجرا می‌کنیم ولی اگر بخواهیم همه دانش‌آموزان از مزایای فعالیت‌های تابسانی بهره‌مند شوند نیازمند حداقل 30 میلیارد تومان بودجه هستیم که بودجه فعلی آموزش و پرورش برای این امر کفایت نمی‌کند و ما امیدواریم این ردیف بودجه برای شکوفایی فرزندان این سرزمین به امر مهم فعالیت‌های تابستانی و مهارت‌آموزی اختصاص یابد.

مدیرکل فرهنگی هنری از خانواده‌ها خواست در زمینه مهارت آموزی و شرکت در اردوهای آموزش و پرورش مقاومت نکنند و به آموزش و پرورش در این بخش کمک کنند تا فرزندانشان بعد از 12 سال تحصیل با کسب مهارتهای حرفه‌ای و نیز مهارتهای زندگی فردی و اجتماعی زندگی موفقی را در ورود به اجتماع داشته باشند.

رمضانی در ادامه به حضور دانش آموزان در پرسش مهر رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: امسال 2 میلیون و 200 هزار دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کردند که فقط 600 هزار نفر آنها در بخش هنرهای دستی و تجسمی اثر فرستادند. ضمنا از برگزیدگان پرسش مهر امسال در روز سه شنبه این هفته در سالن اجلاس باحضور معاون اول رئیس جمهور تقدیر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار