باستانی: اردوهای ملی تمرینی برای همبستگی اقوام است

تهران (پانا) - جلسه مربیان متخصص پیشتاز اردوی ملی دانش آموزی جهت گفتگو راجع به نحوه آموزش دانش آموزان پیشتاز تهران برای حضور در اردوی ملی پیشتازان در ساختمان سازمان دانش آموزی تهران تشکیل شد. 

کد مطلب: ۹۲۸۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
باستانی: اردوهای ملی تمرینی برای همبستگی اقوام است

عباس باستانی، رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران در این نشست با اشاره به زمان کوتاه باقی مانده تا برگزاری اردوی ملی پیشتازان گفت: بحث اردوی ملی است و اقتدار اردو به جمعیت دانش آموزانی است که در آن شرکت می کنند. وقتی هزار نفر دانش آموز از کل استان های مختلف با قومیت های متفاوت قرار است در کنار هم قرار بگیرند در واقع تمرینی برای همبستگی میان اقوام وجود دارد.
وی با اشاره به هدف اصلی اردوی ملی گفت: وقتی اقوام مختلف کنار هم قرار می گیرند در واقع یک وحدت صورت می گیرد. به نوعی کامل‌ترین شعار اردوی ملی همین همبستگی ملی است.
وی افزود: از بعد پرورشی همین وحدت بین اقوام است که منجر به تمرین ایران دوستی در میان دانش آموزان پیشتاز می شود. با توجه به اینکه امسال اجرای اردوی ملی دختران به شهر تهران سپرده شده است، وظیفه و مسئولیت ما دوبرابر است. در واقع هم در برابر دانش آموزان پیشتاز تهرانی مسئولیم و هم مسئولیت دانش آموزان پیشتاز دختر کل کشور برعهده ماست.
باستانی گفت در عین حال که امیدواریم تهران در حد شهر تهران در این اردوی ملی حضور پیدا کند اما دغدغه ما رعایت اخلاق و اجرای منش هایی است که در طول سال به دانش آموزان پیشتازمان آموزش داده ایم.
همچنین عسگر فیروزمند، معاون سازمان دانش آموزی شهر تهران راجع به تغییرات برگزاری پیش اردوهای سازمان دانش آموزی توضیحاتی ارایه نمود.
وی گفت: در پیش اردوهای سال های گذشته تعداد حدودی150 نفر دانش آموز پیشتاز را به پیش اردوها می بردیم و از میان آنها انتخاب تعداد محدودی برای شرکت در اردوی ملی بسیار سخت می شد. امسال بنا را بر این گذاشتیم که تعداد 42 نفر از دانش آموزان پیشتاز حرفه ای که خود مناطق معرفی کرده اند به پیش اردوها ببریم.
وی افزود: زمان برگزاری این پیش اردوها برای پسرها در تاریخ 30 تیرماه و برای دختران 31 تیرماه است و البته یک شب هم در اردوگاه می خوابند تا معنی اردو به معنای واقعی را تجربه کنند. در نهایت از بین این تعداد دانش آموزان حرفه ای تعدادی جهت اعزام به اردوی ملی انتخاب می شوند و امیدوارم امسال خروجی مثبتی از برگزاری اردوی ملی بگیریم.
در ادامه جلسه هر کدام از مربیان پیشنهادات خود را مطرح کردند. از جمله پیشنهادات مورد تایید در جلسه این بود که بعد از برگزاری این پیش اردوها برای برخی از رشته هایی که امکانات تخصصی خاصی نیاز نیست مانند تمرین گره زدن، مجدد دوره های آموزشی در ساختمان سازمان دانش آموزی شهر تهران گذاشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار