معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : میزان جمعیت شهر نشین استان تهران با جمعیت شهرنشین کشور برابری می کند

ملارد(پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در ملارد گفت : مشارکت همه جانبه مردم در امور شهر تنها به معنای پرداخت عوارض نیست بلکه این مشارکت ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در بر می گیرد.

کد مطلب: ۹۲۸۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران : میزان جمعیت شهر نشین استان تهران با جمعیت شهرنشین کشور برابری می کند

محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در آیین تکریم و معارفه شهردار ملارد طی سخنانی اظهار کرد: بر اساس آمار میزان جمعیت شهر نشین استان تهران با جمعیت شهرنشین کشور برابری می کند این موضوع مسئولیت ما را در خدمت رسانی بسیار سنگین می کند.

او افزود: آنچه که شهرداران استان تهران باید به آن توجه کنند تفکیک دو مفهوم شهروند و شهرنشین است که البته دارای تعابیری کاملاً متفاوت از هم هستند زیرا اینکه مردم شهرنشین را به افرادی شهروند که به شهر محل سکونت خود تعلق خاطر داشته باشند نیازمند ارتقای سطح کیفیت خدمات برای شرایط زیست بهتر است.

او با اشاره به اینکه در فرآیند شهروندسازی مردم مشارکت همه جانبه شهروندان در امور تاثیر شگرفی دارد گفت: مشارکت همه جانبه مردم در امور شهر تنها به معنای پرداخت عوارض نیست بلکه این مشارکت ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در بر می گیرد.

تقی زاده اذعان کرد: مشارکت همه جانبه مردم در فرآیند شهروند سازی را از الزامات دیگری نظیر درک صحیح شهرداران از بایسته های زندگی شهرنشینی دانست و گفت : در شرایط کنونی شاهد تنوع و تعدد روبه رشد نیازها در عرصه های فناوری هستیم و به تناسب همین سرعت نیز مردم از مسئولین توقع اقدام و عمل دارند.

او در ادامه افزود:: آنچه که در ارزیابی شهرداران برای ما حائز اهمیت است در وهله نخست افزایش میزان رضایتمندی مردم در کنار داشتن خلاقیت، نوآوری، ریسک پذیری، انعطاف از سوی آنان است و افزایش رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع البته با نصب یک بنر یا استقرار میز خدمت محقق نمی شود و مردم از ما بعنوان کسانی که آنها را انتخاب کرده‌اند توقع خدمات ملموس دارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: هوشمندسازی شهرها یکی از اولویت های مورد انتظار ما از شهرداران است و در عین حال یکی از ابزارهای کارآمد در توسعه شهرها محسوب می شود چرا که شهر ها به منزله موجودات زنده نیازمند توجه شهرداران به افزایش تمامی سرانه ها از جمله سرانه های فرهنگی، اجتماعی، دینی است و شهردا آن باید از نگاه تک بعدی به توسعه شهرها اجتناب کنند و اساساً توسعه متوازن شهرها مد نظر ماست.

او خاطر نشان کرد: شهرستان ملارد به واسطه اینکه نخستین شهر غربی در استان تهران است و بمنزله پیشانی شهرهای تهران محسوب شده اولویت نخست در این شهر باید بازآفرینی بافت فرسوده باشد لذا ملارد از هر حیث می تواند برای سایر شهرها الگو محسوب شود و هر اقدام خوبی که در مدیریت شهری در ملارد صورت گرفت را می توان به کل استان تعمیم داد و در نهایت خروجی خدمات شهرداران باید منتج به افزایش رضایتمندی مردم باشد.

تقی زاده بیان داشت : با برنامه ریزهای صورت گرفته درصدد کاهش تصدی گری شهرداری‌های استان در اجرای طرح‌های عمرانی و مشارکت بخش خصوصی هستیم چرا که مشارکت بخش خصوصی در کنار شفاف سازی قوانین و مقررات ایجاد اشتغال و اعتماد مردم را به همراه دارد.

/خبرنگار: سیده زهرا صمدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار