رییس نهضت سواد آموزی کشور:

تخصیص ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به منظور شتاب‌بخشی سوادآموزی در فارس

شیراز(پانا)- رییس نهضت سواد آموزی کشور در جلسه ستاد پشتیبانی سوادآموزی استان فارس که با حضور استاندار فارس و معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس برگزار شد گفت: پیش از انقلاب اسلامی 47.5 درصد از کل جامعه باسواد بودند اما اکنون 87.6 درصد باسوادی در ایران ثبت شده است.

کد مطلب: ۹۲۳۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص  ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به منظور شتاب‌بخشی سوادآموزی در فارس

شاپور محمدزاده با بیان اینکه سال‌های 57 و 58 حدود 35.5 درصد از زنان ایران باسواد بودند، گفت: امروز 82.2 درصد از زنان کشور باسواد هستند.

محمدزاده بیان داشت: اگر چه ماموریت سازمان سوادآموزی افراد گروه 10 تا 49 ساله است اما از امسال تلاش برای باسوادی افراد بالای 49 سال نیز در ماموریت این سازمان قرار گرفته است.

رییس نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه قبل از انقلاب 30 درصد جامعه روستایی ایران باسواد بودند گفت: این آمار اکنون به 78.5 درصد افزایش یافته است.

محمدزاده پوشش تحصیلی کشور در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی گذشته را 98.13 درصد برشمرد و گفت: طی 6 سال فعالیت دولت تدبیر و امید، 2 میلیون و 608 هزار بیسواد و کم سواد، با سواد شده‌اند و براساس آخرین سرشماری، درصد سواد در میانگین کشوری 87.6 و در فارس 88.8 درصد بوده است.

محمدزاده با اشاره به اینکه شهرستان‌های آباده، شیراز و فسا درصد باسوادی بیشتری نسبت به سایر شهرستان‌های فارس دارند اظهار داشت: شهرستان‌های کوار، رستم، قیر و کارزین، فراشبند و زرین دشت نیز بیشترین درصد بیسوادی را در فارس به خود اختصاص داده‌اند.

او با بیان این که این سازمان آماده اجرای طرح شتاب بخشی سوادآموزی در پنج شهرستان فارس است گفت: در سال تحصیلی جدید 2 میلیارد و 800 میلون تومان برای باسوادی افراد، در قالب طرح‌هایی مانند شتاب بخشی پیش‌بینی شده است.

رییس نهضت سواد آموزی کشور تاکید کرد:این سازمان تعهد می‌کند تا 800 میلیون تومان را در طرح 5 شهرستان فارس به شکل مطلوبی اجرایی کند.

محمدزاده ادامه داد: اجرای طرح شتاب بخشی در 5 شهرستان فارس جزو مصوبات این جلسه است و اعتبارات آن از حوزه ملی تامین خواهد شد.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار