جلسه هیأت اُمنای پژوهشسرای دانش‌آموزی محلات برگزار شد

اراک(پانا)- جلسه هیأت اُمنای پژوهشسرای دانش‌آموزی شهید حسن رضایی به ریاست فرماندار و با حضور مدیر و معاونان آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۸۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هیأت اُمنای پژوهشسرای دانش‌آموزی محلات برگزار شد

حجت‌اله محمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات، در ابتدای این جلسه گفت: در مدارس محدودیت‌هایی در آموزش، تجهیزات آزمایشگاهی و ... وجود دارد که پژوهشسرا مکملی برای سیستم آموزشی در مدارس می‌باشد. محمدی افزود: هدف پژوهشسرا تحقیق و پژوهش، شناسایی دانش‌آموزان علاقمند و مستعد، پرورش خلاقیت، تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان است.

وی با اشاره اینکه در حال حاضر نیازمند اشتغال در جامعه هستیم اظهار داشت: پژوهشسرا می‌تواند زمینه ایجاد کارآفرینی و اشتغال را فراهم نماید.

علی اسماعیلی مدیر پژوهشسرا دانش‌آموزی شهید حسن رضایی محلات نیز در گزارشی از فعالیت‌های این حوزه گفت: پژوهشسرا دارای بخش‌هایی از جمله آزمایشگاه نانو، شیمی و فیزیک، رصدخانه و کتابخانه است.

وی افزود : هزار و 100 نفر دانش‌آموز فعال در این مرکز فعال، ثبت‌نام شده‌اند.

اسماعیلی تصریح کرد: مسابقات و جشنواره‌ها از جمله جوان و نوجوان خوارزمی، سازه‌های ماکارونی، نجات تخم‌مرغ، پرتاب موشک آبی، مسابقات آزمایشگاه متوسطه دوم، ریاضی فکر برتر و شطرنج اعداد، کتابخوانی گلستان و بوستان، حافظ خوانی، رباتیک و هوش خلاق ریاضی برگزار شده است.

حسن قمری فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان محلات نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به سهم پژوهش از بودجه‌ای که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مشخص شده خواستار پیگیری سهم آموزش و پرورش از این بودجه شد و افزود: اعتبارات پژوهشی در کشور بسیار کم است.

قمری با اشاره به اینکه در دانشگاه‌ها امر پژوهش مغفول مانده، افزود: می‌بایست فرهنگ پژوهش تقویت شود.

فرماندار محلات اظهار داشت: جهت‌دهی فعالیت‌ها در پژوهشسرای دانش آموزی باید متناسب با نیاز دانش‌آموزان باشد.

قمری تأکید کرد: مدارس موظف به معرفی زمینه‌های فعالیت پژوهشسرا هستند زیرا علاقمندی در بین دانش‌آموزان وجود دارد و باید این موضوع ساماندهی شود.

فرماندار محلات همچنین خواستار برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل تابستان شد و از کمک‌های خیرین به عنوان منبع درآمدی جهت جهت‌دهی به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان نام و برد و استفاده از سایر ظرفیت‌های شهرستان را در این زمینه ضروری دانست.

سعید جوادی معاون آموزشی آموزش و پرورش شهرستان محلات با اشاره به موفقیت‌ها و رتبه‌های کسب شده توسط دانش‌آموزان در مسابقات استانی و کشوری گفت: این پتانسیل در دانش‌آموزان محلاتی وجود دارد و هر گونه سرمایه‌گذاری در این بخش آینده‌نگری است.

جوادی افزود: در بحث تحقیق و پژوهش، دانش‌آموزان با اصول اولیه آشنا نیستند و باید کلاس‌های روش تحقیق برای آنها برگزار شود.

گفتنی است: در پایان این نشست، اعضا از بخش‌های مختلف پژوهشسرا بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار