رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

کنترل فشار همه 30ساله‌های سمنانی/ ایجاد 100 پایگاه کنترل فشار خون بالا در استان سمنان

سمنان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ایجاد بیش از 100 پایگاه برای کنترل و شناسایی افراد دارای فشار خون بالا در قالب پویش ملی فشارخون خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۶۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
کنترل فشار همه 30ساله‌های سمنانی/ ایجاد 100 پایگاه کنترل فشار خون بالا در استان سمنان

نوید دانایی در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: اگرچه در این طرح برای کنترل فشارخون و پایش نیمی از افراد بالای 30سال کشور برنامه‌ریزی شده اما در استان بنا داریم که 100درصد جمعیت بالای 30سال استان را مورد پایش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد، هدف از اجرای این طرح را شناسایی افراد بالای ۳۰ سال دارای فشار خون بالا برشمرد و افزود: در حال حاضر جمعیت بالای ۳۰ سال این استان حدود ۳۲۰ هزار نفر است که پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۰ هزار نفر از آنان دارای عارضه فشار خون بالا باشند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اهمیت این پویش ملی گفت: اجرای این طرح تنها محدود به شناسایی افراد دارای فشار خون بالا نیست و برنامه منظم کنترل این بیماری نیز در دستور کار قرار دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: کم کردن بار بیماری‌های پر هزینه و ابعاد روانی این‌گونه بیماری‌ها و... از اهداف اصلی اجرای این طرح ملی است.

دانایی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان در این طرح به دنبال غربالگری 50درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال کشور است، اضافه کرد: در استان سمنان بنا داریم که این طرح را برای ۱۰۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال استان اجرا کنیم.

وی از پیش‌بینی یک‌صد پایگاه سیار برای شناسایی مبتلایان به فشارخون در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این ۱۰۰ پایگاه سیار، این طرح ملی در پایگاه‌های ثابت استان نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک سامانه برای ثبت اطلاعات جمه‌آوری شده خاطرنشان کرد: تمامی اطلاعات جمع‌آوری شده از مردم به‌صورت برخط در سامانه ای ویژه ثبت و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار