طرح مطالعه یک دقیقه ای در استان مرکزی اجرا می‌­شود

اراک (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی از اجرای طرح مطالعه یک دقیقه ای ویژه همکاران مدارس با نیازهای ویژه از فروردین ماه خبر داد .

کد مطلب: ۹۱۶۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح مطالعه یک دقیقه ای در استان مرکزی اجرا می‌­شود

«محمود عسکری» رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی با اشاره به نقش مهم مطالعه در افزایش اطلاعات معلمان، گفت: معلمان کارآمد بایستی به صورت مداوم در حال مطالعه باشند تا بتوانند هدایتگر خوبی برای دانش آموزان و جامعه باشند.

وی افزود: اگر معلمان بر شیوه های مطالعه و کاربرد آنها آشنا شده وتسلط یابند، با آگاهی از زمینه های مطالعاتی و با بهره مندی از سرانه مطالعه مناسب، به نحو موثرتری می توانند تصمیمات لازم را در خصوص چگونگی بهبود روشهای یاددهی - یادگیری دانش آموزان اتخاذ نمایند.

عسکری بیان کرد: معلمان و فرهنگیان باید بیش از سایر اقشار جامعه مطالعه داشته باشند تا شاهد خودارتقایی و هم افزایی اطلاعات خود باشند .

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی تاکید نمود: یکی از شاخصه‌های مهم توسعه‌یافتگی در کشورها، میزان سرانه مطالعه آن‌هاست این در حالی است که سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و ضروری است اقدامات لازم جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه در بین اقشار مختلف صورت پذیرد.

وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و به منظور افزایش معلومات همکاران شاغل در مراکز و مدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه در حیطه های تخصصی، طرح مطالعه یک دقیقه ای از فروردین ماه آغاز شد که در هر روز یک مطلب علمی - تخصصی یک دقیقه ای توسط کارشناسان اداره آماده و جهت مطالعه در اختیار مدارس می گیرد.

گفتنی است به منظور ایجاد انگیزه بیشتر جهت مطالعه، در ابتدای خرداد ماه نیز آزمون آنلاینی از مطالب ارائه شدهدر اول خرداد ماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار