استاندار آذربایجان شرقی: تابستان امسال نیز شاید قطعی برق داشته باشیم

زمان ثبت نام در انتخابات مجلس ۱۰ تا ۱۶ آذر ماه اعلام شده است

تبریز (پانا) - استاندار آذربایجان شرقی گفت: زمان اوج مصرف برق در استان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز و تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد و امسال با توجه به پیش بینی های لازم و اصلاحاتی که در ترانس ها ایجاد شده شاهد قطع برق همانند دوسال گذشته نباشیم ولی چون شبکه برق سراسری است اگر در کل کشور کمبود باشیم شاهد قطعی برق در تابستان خواهیم بود.

کد مطلب: ۹۱۵۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی: تابستان امسال  نیز شاید قطعی برق  داشته باشیم

محمدرضا پورمحمدی پیش از ظهر امروز در اولین نشست استاندار و معاناون استانداری آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات با بیان این که من به رسانه به عنوان چشم بینا و گوش شنوای جامعه نگاه می کنم و از این که امروزه جامعه به رشد و آگاهی رسیده و روحیه پرسشگری و جستجوگری ایجاد شده خوشحال هستم، گفت: شفافیت، پاسخ گویی، قانون گرایی و مسئولیت پذیری از ویژگی های مهم یک راوی خوب هستند.

وی در ادامه با اشاره به موقعیت جفرافیایی استان و همجواری با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان، گفت: در استان آذربایجان شرقی علاوه بر منطقه آزاد ارس، 52 شهرک و منطقه ویژه اقتصادی و در بخش معدن نیز 8/2 میلیارد تن ذخیره معدنی شناسایی شده و 156 دانشگاه و موسسه پژوهشی داریم و به عنوان یکی از قطب های علمی و معدنی کشور مطرح هستیم.

نماینده دولت در استان گفت: در سال 75 نرخ بیکاری در استان 6/21 درصد بود که به 10/7 درصد در سال 96 رسیده است ولی باز نرخ بیکاری در استان از نرخ میانگین متوسط کشوری پایین است.

پورمحمدی با اشاره انتخابات اسفندماه مجلس بیان کرد: شعار ما بی طرفی در انتخابات است و سعی خواهعیم کرد انتخاباتی سالم، امن و با مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

وی افزود: انتخابات یازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه برگزار می شود و زمان ثبت نام برای شرکت در انتخابات نیز 10 تا 16 آذرماه تعیین شده است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: افرادی که دارای پست های مدیریتی در دستگاه های دولتی هستند و قصد شرکت در انتخابات را دارند باید شش ماه قبل از آغاز ثبت نام از پست مدیریتی خود استعفا دهند و در این دوره نیز با توجه به زمان ثبت نامی حداکثر باید 10 تا 16 خرداد ماه استعفا دهند.

پور محمدی در ادامه با اشاره پیک صرف برق در تابستان گفت: زمان اوج مصرف برق در استان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز و تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد و امسال با توجه به پیش بینی های لازم و اصلاحاتی که در ترانس ها ایجاد شده شاهد قطع برق همانند دوسال گذشته نباشیم ولی چون شبکه برق سراسری است اگر در کل کشور کمبود باشیم شاهد قطعی برق در تابستان خواهیم بود.

وی بیان کرد: خام فروشی مس استحصالی از معدن مس سونگون ورزقان با تکمیل کارخانه کاتد پایان می باید و برای احداث این کارخانه با شرکت چینی قرار داد بسته شده و تجهیزات آماده هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به آتش سوزی سرای ایکی قاپیلار بازار تاریخی تبریز در هفته گذشته گفت: در سال 88 نیز همین قسمت از بازار تبریز اتش گرفته بود و باید در آن موقع تدبیری اندیشیده می شد.

پور محمدی افزود: اگر علت آتش سوزی به دلیل نقص و خرابی شبکه و کابل های برقی باشد 80 درصد خسارات را بیمه پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: اصناف و کسبه ای که مغازه هایشان در اتش سوزی دچار خسارت شد، تسهیلات بانکی با بازپرداخت مناسب دریافت می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار