رییس بسیج فرهنگیان سیستان و بلوچستان خبر داد:

کارگاه تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در زاهدان برگزار شد

زاهدان (پانا) - رییس بسیج فرهنگیان سیستان و بلوچستان از برگزاری کارگاه آموزشی تبیین سند تحول اجرایی آموزش و پرورش در زاهدان خبر داد

کد مطلب: ۹۱۳۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در زاهدان برگزار شد

قربانعلی هراتی در کارگاه تبیین سند تحول بنیادین که در کانون شهید مسلم کیخا توسط بسیج فرهنگیان استان برگزار شد، اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم اهداف سند تحول بنیادین را پیگیری و سپس آن را اجرا کنیم، باید مقام معلمان را تجلی ببخشیم زیرا فقط معلمان می توانند در بستر مدرسه و جامعه تعلیم دهنده و مجری برنامه های سند تحول باشند.

او اجرای سند تحول در آموزش و پرورش را صرفا توسط معلم و در بستر مدرسه عملی دانست و افزود: تا مادامی که معلمان کشور دغدغه مند مشکلات اقتصادی و معیشتی باشند نباید انتظار اجرای کامل آن را داشته باشیم. لذا توجه به این امر یکی از مهمترین مسائلی است که باید مورد نگاه ویژه مسوولان بالا دستی قرار گیرد.

دبیر اجرایی سند تحول بنیادین در استان تصریح کرد: اگر منزلت معلم در جامعه متعالی شود و بهبود پیدا کند، سند تحول بنیادین خود به خود اجرا می شود و اهداف آن نیز محقق خواهد شد.

او با اشاره به مجموعه اقدامات وسیعی که در سطح وزارتخانه و اداره کل آموزش و پرورش استان انجام گرفته، بیان داشت: وزارت متبوعه پس از ابلاغ برنامه های اجرایی در طول برنامه ششم توسعه، برنامه های سال 98 را نیز از آن استخراج که بایستی با توجه به شرایط و اقتضائات استان ها عملیاتی و باز طراحی گردد.

هراتی ابراز داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شامل 8 فصل است که فصل اول آن اصطلاحات، کلیات و واژگان کلیدی فصل دوم بیانیه ی ارزشها فصل سوم بیانیه ی ماموریت ها فصل چهارم چشم انداز فصل پنجم هدف های کلان فصل ششم راهبرد های کلان فصل هفتم هدف های عملیاتی و راهکارها و فصل هشتم نیز چهارچوب نهادی و نظام اجرایی آن است.

دبیر اجرایی سند تحول بنیادین استان در پایان گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه این وزارتخانه است و اجرای آن محدود به زمان خاصی نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار