یکصد و سی و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد

اصفهان (پانا) - یکصد و سی و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش اصفهان با حضور استاندار اصفهان ، مدیر کل آموزش و پرورش استان ، معاونین اداره کل آموزش و پرورش و سایر اعضای شورای آموزش و پرورش استان در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۱۱۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
یکصد و سی و یکمین جلسه شورای آموزش و پرورش اصفهان برگزار شد

استاندار اصفهان ضمن گرامی داشت مقام معلم اظهار داشت : دست همه معلمین عزیز و بزرگوار را می بوسم و برای خدمات آنها احترام زیادی قائل هستم و همچنان معتقد هستم که زیربنای توسعه کشور ، مدارس و به خصوص مقطع ابتدایی است.

عباس رضایی در ادامه تاکید کرد : اگر به آموزش و پرورش رسیدگی شود مشکلات کشور رفع خواهد شد .

وی در ادامه گفت : افتخار می کنم در جلسات آموزش و پرورش شرکت می کنم و با کمال میل و ادب از هیچ کمکی برای حل مشکلات آموزش و پرورش دریغ نخواهم کرد و تمام مسائل مربوط به آموزش و پرورش خارج از نوبت بررسی خواهد شد .

استاندار اصفهان با بیان اینکه کمبودها زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیستند، افزود: جبران و تامین کمبودها از وظایف ماست که در این راستا تلاش خواهیم کرد تا کمبودها جبران شوند. با توجه به وضعیت نیروی انسانی در استان اصفهان باید اقدامات در جهت رفع کمبودها از نامه نگاری فراتر رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ضمن اشاره به منزلت و مقام والای معلم اظهار داشت : پرداختن به یک هفته یا یک روز نامگذاری برای معلم کافی نیست ، معلم و آموزش و پرورش جایگاه والاتری دارد.

اعتدادی در ادامه افزود : اگر می خواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید نگاه ویژه به آموزش و پرورش داشته باشیم و کارها از آموزش و پرورش شروع شود ؛ که خوشبختانه استاندار محترم در استان اصفهان این نگاه را به آموزش و پرورش دارند .

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه در خصوص برنامه بزرگداشت مقام معلم گفت : طی ماه های گذشته اقدامات خوبی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شده و ان شاء الله آیین بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از معلمین نمونه در استان اصفهان پنج شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد .

علیرضا نصر نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در ابن جلسه اعلام کرد: استاندار در کنار اعضا شورای شهر و شهرداران مناطق طی مراسمی قرار است وظیفه و رسالت خود را در قبال معلمان عزیز انجام داده و از 200 نفر از معلمان برگزیده استان تقدیر و تشکر خواهد شد.

علیرضا نصر ادامه داد: من شاهد تلاش های شبانه روزی آموزش و پرورش هستم .

وی افزود : آموزش و پرورش با مشکلات اقتصادی متعددی روبروست که می بایست هر چه سریعتر برای آن چاره ای اندیشید.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران تلاشگر در عرصه تعلیم و تربیت و بوسه زدن بر دستان آنها گفت: اضافه شدن پایه تحصیلی ششم در دوره ابتدایی در سال تحصیلی 92-91 بدون زیرساخت مشکلات متعددی را برای آموزش و پرورش به وجود آورد.

شهین جوانی ادامه داد: 826 مدرسه دوره ابتدایی در اصفهان تک معاونه هستند که در آمار کمبود نیروی انسانی لحاظ نشده است.

وی سیاست های انقباضی ساماندهی نیروی انسانی که منجر به کاهش کیفیت آموزش و پرورش در مدارس می شود را مورد نقد و بررسی قرار داد.

وی خاطر نشان کرد اعضا شورای آموزش و پرورش را متولیان حقوق کودک هستند و گفت: از اعضا تقاضا داریم در راستای احقاق حق دانش آموزان مبنی بر برخورداری از آموزش مناسب و با کیفیت ، آموزش و پرورش را یاری نمایند.

غلامحسن سخایی ضمن تشکر از استاندار به خاطر داشتن دغدغه برای چالش آموزش و پرورش در بحث کمبود نیروی انسانی گفت: برگزاری جلسات ساماندهی نیروی انسانی با روسای مناطق و نواحی ، برگزاری جلسه قرارداد توسعه سنواتی آموزش و پرورش استان با وزارت و ابلاغ سیاست ها توسط وزارت ، نگهداشت نیروهایی که در آستانه بازنشستگی هستند و سیاست های ساماندهی نیروی انسانی جهت کاهش کمبود از مهمترین فعالیت هایی است که در مورد ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی 99-98 انجام شده است.

سخایی افزود: با توجه به بازنشستگی همکاران در سال تحصیلی جدید با کمبود نیروی انسانی در استان اصفهان به ویژه شهر اصفهان مواجه خواهیم شد که امیدواریم با نگاه ویژه استاندار بتوانیم از این برهه زمانی سخت عبور کرده و در تبیین گام دوم انقلاب قدم برداریم.

وی افزود : در مقطع ابتدایی بیشترین کمبود نیرو را در سال تحصیلی جدید خواهیم داشت که امید است افزایش سهمیه استخدام برای استان اصفهان در راستای حل این مشکل در نظر گرفته شود.

سید محمد میرپور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: با مصوبه هیئت دولت و با توجه به شرایط اقتصادی سخت که در کشور حکمفرما شده، اداره آموزش و پرورش توانسته بخشی از مطالبات خود را پرداخت کند.

سید محمد میرپور ادامه داد: مطالبات خرید خدمات سال گذشته را به صفر رسانده و بخشی از حق التدریس همکاران شاغل و بازنشسته سال 98 - 97 نیز پرداخت شده است.

وی افزود : بقیه مطالبات آموزش و پرورش به زودی پرداخت خواهد شد.

خاطر نشان می گردد بررسی وضعیت ساماندهی و کمبود نیروی انسان، بررسی وضعیت کمبود مطالبات فرهنگیان در سال تحصیلی 99 - 98 ، ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی استان از دستور کار این جلسه شورای آموزش و پرورش بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار