در آیین افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز قطب زاهدان؛

معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان: حیات طیبه با توسعه فرهنگ قرآنی اتفاق خواهد افتاد

زاهدان (پانا) – به گفته معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در بحث حیات طیبه (دانش آموزان باید پس از پایان کلاس دوازدهم از فضایل اخلاقی قرآنی برخوردار باشند) که این مهم تنها به سبب توسعه فرهنگ قرآنی اتفاق خواهد افتاد.

کد مطلب: ۹۱۰۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی سیستان و بلوچستان: حیات طیبه با توسعه فرهنگ قرآنی اتفاق خواهد افتاد

محمد کیخا در آیین افتتاحیه سی و هفتمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز در مرحله استانی ویژه قطب زاهدان اظهار کرد: با استقبال ۲۵۰ دانش آموز برتر دختر و ۳۰۰ دانش آموز برتر پسر و شرکت ۸۰ نفر از فرهنگیان استان این دوره از مسابقات زاهدان برگزار خواهد شد.

او با اشاره به اینکه نماز و یاد خداوند راه ارتباط با خداست و قرائت قرآن نیز لازمه این بوجود آمدن این ارتباط افزود: آموزش و پرورش در تعلیم مفاهیم قرآنی و مانوس نمودن دانش آموزان به قرآن دغدغه مند است و هدف اصلی اداره ی قرآن سوق دادن دانش آموزان به تعالیم قرآنی است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان بیان داشت: یکی از شیرین ترین و با حلاوت ترین مباحث حوزه پرورشی در آموزش و پرورش کشور بحث های قرآنی است که دانش آموزان با ورود به آن توانسته اند به بصیرت، آگاهی و پیشرفت‌های مهمی نائل گردند.

او ادامه داد: دانش آموزانی که از فضایل اخلاقی و قرآنی بیشتری نسبت به همسالان خود برخوردار باشند از محبوبیت بالاتری نیز در جامعه و زندگی اجتماعی خود برخوردار اند.

کیخا گفت: یکی از مهمترین سیاست‌های ۱۳ گانه ی مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش تقویت قرآنی دانش آموزان است که در این راستا مأموریت مهم مقام عالی وزارت برای استان‌ها حفظ جزء ۳۰ قرآن است. پیش بینی های انجام شده برای استان سیستان و بلوچستان نیز ۶۰ هزار دانش‌آموز بوده است اما این استان به حمدلله با استقبال ۸۷ هزار نفری دانش آموزی روبرو شده است.

او افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در بحث حیات طیبه (دانش آموزان باید پس از پایان کلاس دوازدهم از فضایل اخلاقی قرآنی برخوردار باشند) که این مهم تنها به سبب توسعه فرهنگ قرآنی اتفاق خواهد افتاد.

معاون پرورشی و فرهنگی استان در پایان با اشاره به تاسیس دارالقرآن ها در آموزش و پرورش عنوان کرد: در واقع هدف از تاسیس این مراکز ایجاد تمرکز بیشتر بر حفظ قرآن، قرائت قرآن و احکام و نماز و.. است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار