سد سفیدرود به‌طور کامل آب‌گیری و سرریز شد

رشت (پانا) - مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان گفت: آب‌گیری سد سفیدرود به حد نرمال خود رسیده و با حجم یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب و به طور کامل آب‌گیری شده است.

کد مطلب: ۹۰۹۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد
سد سفیدرود به‌طور کامل آب‌گیری و سرریز شد

مدیر عامل آب منطقه ای گیلان گفت : هرساله برای اینکه بتوانیم سیلاب‌ها را در فصل بهار مدیریت کنیم، برای رهاسازی آب سد برنامه‌ریزی می کنیم که امسال با توجه به سیلاب های اخیر در کشور 20درصد از ظرفیت سد را برای مدیریت سیلاب بهار نگه داشته ایم.
وی خاطرنشان کرد: آبگیری سد سفیدرود به حد نرمال رسیده یعنی به میزان حجم یک میلیارد و 50 میلیون متر مکعب آب آبگیری شده است.
محمد خرمی افزود: با مدیریت صورت گرفته امسال، سال کشاورزی سختی را در مسیر سد سفید رود نخواهیم داشت و این ظرفیت را در رودخانه داریم که سیلاب را کنترل کنیم.
خرمی همچنین در خصوص سدهای لاستیکی گیلان گفت : هر جایی در استان که سدهای لاستیکی احداث شده جواب گرفته ایم و در حال حاضر 11 سد لاستیکی در استان داریم که چهار مورد از آنها به اتمام رسیده و بقیه نیز از پیشرفت خوبی برخوردارند.
سد سفیدرود آب مورد نیاز 171 هزار هکتار از 238 هزارهکتار شالیزار گیلان را تامین می‌کند؛ بر این اساس آب بقیه شالیزارهای استان از محل رودخانه‌ها، آب‌بندان‌ها و چاه‌های موجود در استان تامین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار