دوره آموزشی در جشنواره نمایش عروسکی «ریازانسکی اسمو ترینی» برگزار می شود

تهران (پانا) - اردشیر صالح پور رئیس اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی یونیمای ایران از برگزاری دوره آموزشی نمایش عروسکی در جشنواره ریازانسکی اسموترینی روسیه خبرداد.

کد مطلب: ۹۰۶۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزشی در جشنواره نمایش عروسکی «ریازانسکی اسمو ترینی» برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی اتحادیه بین المللی نمایشگران عروسکی، اردشیر صالحپور گفت:برای دستیابی به تبادلی خلاقانه و حرفه ای میان نمایشگران عروسکی سراسر دنیا و برداشتن مرزهای جغرافیایی ، سیاسی و زبانی و به منظور تبادل تجربه و اطلاعات بیشتر ، مرکز یونیمای جهانی همزمان با برگزاری جشنواره نمایش عروسکی ( ریازانسکی اسمو ترینی ) اقدام به برگزاری دوره ای آموزشی خواهد نمود که در آن جوان ترین نمایشگران عروسکی سراسر جهان حضوری همدل و همراه خواهند داشت و پس از آموزش های لازم اثری نمایشی را آماده ودر همان جشنواره اجرا خواهند نمود .

وی افزود: عنوان این نمایش "همه زیر نور یک ماه زندگی می کنیم" خواهد بود که تجلی و نماد همبستگی هنرمندان عروسکی جهانی است .

این دوره آموزشی ، هنری تحت نظر دو تن از اساتید عروسکی روسیه ( کونتسا تتیف و ویکتورآنتونف ) بوده واختصاص به نمایشگران جوان زیر 35 سال دارد . زمان برگزاری این دوره آموزشی نیز از 14 تا 18 سپتامیر برابر با 23 تا 27 شهریور ماه سال 1398 خواهد بود .

وی با تشریح فراخوان این برنامه گفت: این دوره آموزشی زمینه مناسبی جهت جوانگرایی در نمایش عروسکی و یونیمای جهانی است و برآن است تا زمینه حضور نمایشگران جوان عروسکی را برای آموزش و فراگیری هر چه بیشتر، فراهم نماید .

خوشوقتانه جشنواره " ریازان روسیه " با همکاری یونیمای جهانی جهت تسهیل شرکت نمایشگران عروسکی امکانات مناسبی را فراهم نموده است .

صالحپور افزود: حضورو تلاش نمایشگران عروسکی و خانواده تئاتر عروسکی ایران در طی سالیان اخیر درصحنه های داخلی و جهانی فعالیت های درخشانی را از خود به نمایش گذاشته وعلاوه بردر اختیارداشتن چهار کرسی در مرکز یونیمای جهانی یکی از کشورهایی است که بیشترین اعضاء را داشته و در زمینه ی برگزاری جشنواره های بین المللی و سمینارهای پژوهشی همکاری و تعاملاتی را نیز داشته است . یونیمای ایران ضمن ترجمه ی طرح مذکور آمادگی خود را جهت مشارکت هر چه بیشتر نمایشگران ایرانی دراین جشنواره اعلام داشته و بر حسب وظیفه و مسئولیت حمایتی خود آماده هر گونه همکاری می باشد .

لازم به ذکر است که دوره ی آموزشی مذکور از 6 تا 9 سپتامبر برابر با 15 تا 28 شهریور در کنار جشنواره برگزار خواهد شد . بدیهی است زبان مورد استفاده دراین دوره انگلیسی خواهد بود .

علاقمندان و واجدین شرایط می بایست در ویدئویی کوتاه به این پرسش که از این رزیدانسی چه اهداف و انتظاری دارند ؟ پاسخ داده و دلیل شرکت خود را به سایت gouth@unuma.org تا 30 آوریل برابر با 10 اردیبهشت ماه ارسال فرمایند.

متقاضیان همچنین می‌بایست فرم تقاضای شرکت دراین دوره آموزشی را از سایت https:google/forms/pu4eGhbaiskfwi اخذ کرده و به سایت بالا ارسال نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار