وزیر رفاه خبر داد

اختصاص وام بلاعوض 10میلیونی برای بازسازی مسکن مددجویان بهزیستی

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدامات حمایتی از مددجویان تحت پوشش این وزارتخانه که بر اثر سیل دچار خسارت‌های زیادی شدند را تشریح کرد.

کد مطلب: ۹۰۵۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص وام بلاعوض 10میلیونی برای بازسازی مسکن مددجویان بهزیستی

به گزارش روابط عمومی وزارت رفاه ، محمد شریعتمداری با تاکید بر اینکه همه اقدامات در حمایت از سیل‌زدگان ادامه خواهد داشت‌، گفت‌: از ابتدای وقوع سیل سازمان بهزیستی و سایر سازمان‌های تابعه وزارت رفاه همه ظرفیت خود را برای کمک به مددجویان تحت پوشش بسیج کردند و مدیران مربوطه حضور میدانی فعال داشتند.

وی افزود: سامانه ثبت خسارت مددجویان بهزیستی فعال شده تا میزان خسارت وارده به طور کامل شناسایی شود.

شریعتمداری گفت: به رئیس سازمان بهزیستی دستور داده شد تا تمام مددجویان در مناطق سیل‌زده کمک هزینه معیشتی به میزان 3 برابر مستمری را بگیرند که طبق گزارش دریافت شده این رقم برای برخی از مددجویان مناطق سیل زده پرداخت شده و مابقی تا هفته آینده پرداخت می‌شود.

وزیر رفاه ادامه داد: همچنین تمهیداتی اندیشیده شده برای آن دسته از افرادی که آسیب جدی ناشی از سیل به زندگی‌شان وارد شده وام قرض‌الحسنه 5 میلیون تومانی برای خرید لوازم منزل پرداخت شود تا کمکی به آنها شده باشد.

شریعتمداری افزود: همچنین برای مددجویانی که سرپرست خانوار هستند علاوه بر کمک های دولت، بهزیستی نیز مبلغ 10میلیون تومان کمک بلاعوض برای بازسازی مسکن به آنها پرداخت می کند.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده این بوده که مراکز نگهداری مددجویان و گروه‌های هدف جابجا و به نقاط امن رفته اند.

وی ادامه داد: اقلام مورد نیاز و ضروری مددجویان تحت پوشش به صورت هدفمند در میان آنها توزیع شده است.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: واحدهای مراکز آسیب دیده و آسیب‌های وارد شده به مددجویان به طور دقیق شناسایی خواهد شد و با تخمین خسارت تا رفع مشکل مددجویان کنار آنها خواهیم بود.

شریعتمداری افزود: از سوی دیگر تیم‌های اورژانس اجتماعی، روانشناسان و مشاوران برای حمایت‌های اجتماعی و روانی از دیگر اسیب‌دیدگان در منطقه فعال بوده‌اند.

شریعتمداری در پایان با اشاره به خسارت‌های جدی وارد شده به سیل‌زدگان و مددجویان تحت پوشش، گفت: ما با همراهی مردم، خیرین و هماهنگی‌ با سایر سازمان‌ها کنار سیل‌زدگان خواهیم بود و به نحوی تلاش خواهیم کرد که خسارت پیش آمده مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار