سه پیشنهاد و درخواست بطحایی از کانون پرورش فکری: راه‌اندازی مرکز انیمیشن، سینمای مدرسه و توجه ویژه به فضای مجازی

وزیر آموزش و پرورش: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مرحله‌ای رسیده است که به هاب سینمایی ایران در حوزه کودک و نوجوان تبدیل شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خواستار توجه ویژه کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان به فضای مجازی و توسعه فعالیت‌هایی چون راه‌اندازی مرکز انیمیشن، سینمای مدرسه و تبدیل شدن کانون به هاب سینمای ایران در حوزه کودک و نوجوان شد.

کد مطلب: ۹۰۱۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
سه پیشنهاد و درخواست بطحایی از کانون پرورش فکری: راه‌اندازی مرکز انیمیشن، سینمای مدرسه و توجه ویژه به فضای مجازی

سیدمحمد بطحایی صبح امروز در نشست با رئیس و مدیران و معاونان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های موثر انجام شده در این مرکز قدردانی کرد و گفت: «یکی از مهمترین دستاوردهایی که کانون در 1سال و نیم اخیر داشته و برای من بسیار ملموس است، ارتباط بیشتر با جامعه نسبت به گذشته است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک مرکز فرهنگی تربیتی در حوزه کودک و نوجوان خود را نشان می‌دهد و این کار بسیار ارزشمند و پسندیده‌ است.»

او پله اول هر کاری را مقبولیت و پذیرش فعالیت‌ها از سوی افکار عمومی دانست و ادامه داد: «البته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای برند بسیار مقبولی در نزد افکار عمومی است و به عنوان یک مرجع و ملجا مطمئن در حوزه تربیت کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «اقشار مختلف کانون را یک محل امن و سالم برای بچه‌های خود می‌دانند که فرزندان‌شان در آنجا فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تربیتی داشته باشند و این به خاطر هم‌دلی و هم‌سویی مدیران این مجموعه است و من هم به همین دلیل از همه مسئولان کانون تشکر می‌کنم.»

بطحایی به اهمیت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: «متاسفانه فضای مجازی در بخش کودکان و نوجوانان در کشور هیچ متولی‌ای ندارد. در حوزه وزارت آموزش و پرورش و ستاد آن چیزی که داریم بیشتر ناظر بر اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های اداری است و حوزه فضای مجازی تقریبا رها است. حوزه فضای مجازی یک زمینه بسیار بکر برای ورود کانون پرورش فکری است.»

عضو کابینه دولت تدبیر و امید از مدیران کانون خواست تا برای جلسات آینده بر روی دستور «فضای مجازی در حوزه کودکان و نوجوانان» متمرکز شوند. او ادامه داد: «کشور و جامعه هم نیازمند این مهم است و ورود کانون به این موضوع، هم از حیث اجتماعی برای کشور خدمت بزرگی است و هم زمینه‌های اقتصادی خوبی برای کانون فراهم می‌کند.»

وزیر آموزش و پرورش خواستار توسعه فعالیت‌های مهارت‌آموزی کانون در سطح وسیع‌تری شد و با پیشنهاد مدیران کانون مبنی بر تبدیل‌شدن این مرکز به هاب سینمای ایران گفت: «کانون به مرحله‌ای از آمادگی رسیده است که این اتفاق بیافتد و سینمای کودک یک متولی پیدا کند. آموزش و پرورش آماده است در این زمینه به کانون کمک کند.»

او به مدیران کانون پیشنهاد داد تا از ظرفیت مدارس برای پخش فیلم و نقد و تحلیل آن برای دانش‌آموزان استفاده کنند. سیدمحمد بطحایی افزود: «البته تجزیه و تحلیل فیلم باید از منظر تربیتی در آخر فیلم اتفاق بیافتد. شما می‌توانید طرح "سینمای مدرسه" را در همه استان‌ها و شهرها راه بیاندازید.»

سیدمحمد بطحایی همچنین از مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواست تا «مرکز انیمیشن کودک» را راه‌اندازی کنند. او گفت: «این هم اتفاقا متولی ندارد و تعدادی تاجر دنبال ضبط این موضوع هستند. ما آمادگی کمک در این زمینه را هم به کانون داریم.»

وزیر آموزش و پرورش بر استفاده کانون از ظرفیت مدارس در ایام تعطیل هم تاکید کرد و گفت: «شما می‌توانید از ظرفیت مربیان پرورشی مدارس هم استفاده کنید و به عنوان مربیان پاره‌وقت برای شما فعالیت داشته باشند. اکنون در بسیاری از شهرها مراکز یادگیری پیش‌دبستانی و مکمل یادگیری راه‌ افتاده است، آپارتمانی اجاره و اتاق اسباب‌بازی درست کرد‌ه‌اند و مجوزی هم از جایی گرفته‌اند، شهریه‌های زیادی خانواده‌ها پرداخت می‌کنند تا فرزندشان در این محل قوه خلاقیت، تخیل و ... را پرورش بدهد و بازی‌های فکری و قصه‌گویی را انجام دهند. کانون باید از بعدازظهرها و ایام تعطیل از مدارس استفاده کند و همه فعالیت‌های خوب خود را آنجا با تنوع فعالیت و با به کارگیری مربی پرورشی مناسب گسترش دهد که مطمئنم با استقبال خوب خانواده‌ها مواجه خواهد شد.»

بطحایی لازمه تحقق این اهداف را عجین‌شدن و هم‌سویی و همکاری کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان با معاونت‌های پرورشی و فرهنگی و تربیت‌بدنی و سلامت دانست و افزود: «شما باید مستمرا با هم در ارتباط باشید تا این اهداف محقق شود. در حال حاضر 70 تا 80 سینما داریم که متعلق به آموزش و پرورش است، کانون می‌تواند از این سالن‌ها استفاده کند تا یکپارچگی شکل بگیرد و سینمایی کودک و نوجوان صاحب یک متولی شود. در حوزه نشر هم همین‌طور است، اکنون انتشارات رشد، پیوند، تربیت، مدرسه و ... همگی کتاب کودک و نوجوان چاپ می‌کنند اما باید سیاست‌گذاری صحیحی انجام شود تا به ارتقای فعالیت‌هایمان کمک کند.»

وزیر آموزش و پرورش از مدیران این مرکز خواست برای تهیه نقشه راه مناسب از مباحث مطرح‌شده در این نشست بلافاصله بعد از نوروز 98 جلسه‌ای دیگر با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش تشکیل و موضوعات نهایی و اجرایی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار