٨٩ هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند

تهران (پانا) - مدیر کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی گفت بیش از ٨٩ هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش خدمات سازمان تأمین اجتماعی هستند.

کد مطلب: ۹۰۰۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
٨٩ هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی هستند

به گزارش روابط عمومی سازمان سنجش، احمد خزاعی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگترین نهاد بیمه‌ای کشور که قریب به ٣ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر مستمری‌بگیر و ١٣ میلیون نفر بیمه‌پرداز اصلی را تحت پوشش دارد و بیش از ٤٣ میلیون نفر در کشور تحت پوشش آن هستند، در حوزه اتباع خارجی بسیار پیگیر و دغدغه‌مند عمل کرده و نگاه ویژه ایبه آن دارد.

وی افزود: اکنون بیش از ٨٩ هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی هستند که از این جمعیت، ٤٥ هزار نفر بیمه اصلی و مابقی افراد تبعی هستند. تعداد بیمه‌شدگان خارجی در خراسان رضوی نیز ٣١٤٥ نفر است که نسبت به سال قبل ٢٦ درصد رشد داشته است.

مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر اینکه در مناطق و سرزمین‌های اصلی محدودیتی برای بیمه افراد نداریم و قانون کار و حمایت آن جاری است، خاطرنشان کرد: در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ماده ٤٦ مقررات نیروی انسانی، بیمه و تأمین اجتماعی، مناطق آزاد را مکلف کرده است که راسا یا با مشارکت سازمان تأمین اجتماعی صندوق یا صندوق‌هایی را به منظور ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی اعم از غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، از کارافتادگی کلی و جزئی، مستمری بازنشستگی و فوت و سایر موارد به آنان ارائه بدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار