به همت خیر نیکوکار«محمد رضا قائم مقامی»

ساخت دومین هنرستان علوم و فنون دریایی هرمزگان آغاز شد

هرمزگان(پانا)-عملیات اجرایی دومین هنرستان علوم و فنون دریایی به همت خیرنیکوکار «محمد رضا قائم مقامی» و با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسوولان و فرهنگیان استان در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس آغاز شد.

کد مطلب: ۸۹۸۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
ساخت دومین هنرستان علوم و فنون دریایی هرمزگان آغاز شد

به گزارش پانا هرمزگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرروش هرمزگان، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در آیین عملیات احداث این فضای آموزشی گفت: این هنرستان خیرساز شامل 18 کلاس درس با 2 هزار و 482 مترمربع زیربنا است.

موسی دادی زاده سرخایی افزود: این دومین هنرستان علوم و فنون دریایی در بندرعباس است که به همت خیرنیکوکار" محمد رضا قائم مقامی" در بندرعباس ساخته می شود و در واقع این خیر احیا کننده رشته های علوم و فنون دریایی در کشور است.

وی با بیان اینکه سال های قبل اعلام شد که مدارک علوم و فنون دریایی در کشور مورد تایید نیست، یادآورشد: به همت و پیگیری های انجام شده این خیرمدرسه ساز از سازمان بنادر و دریانوردی، سال 94 نخستین مدرسه علوم و فنون دریایی در بندرعباس احداث و این مدارک مورد قبول واقع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: طبق تفاهم نامه ای که بین آموزش و پرورش و بنادر و دریانوردی استان صورت گرفت، تکمیل دومین مدرسه خیری علوم و فنون دریایی به نام زمزم در شهر بندرعباس آغاز شد.

دادی زاده سرخایی گفت: با توجه به آمار بالای مدارس تخریبی در هرمزگان، به همت استاندارهرمزگان قرار است تا مهرماه سال آینده 200 مدرسه جدید (شامل 50 مدرسه خیرساز، 50 مدرسه صنایع بزرگ و 100 مدرسه با همکاری نوسازی مدارس) ساخته شود.

وی یاد آورشد: به همت خیران نوع دوست امسال حرکت خوبی در سطح استان هرمزگان برای ایجاد مدرسه های جدید و استاندارد شکل گرفته است و امیدواریم بتوانیم مدرسه های تخریبی و غیراستاندارد را به محیطی استاندارد و شاداب برای دانش آموزان تبدیل کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز نوسازی مدارس هرمزگان نیز گفت: تکمیل مدرسه 18 کلاسه علوم و فنون دریایی زمزم با توجه به کمبود فضای آموزشی در شهرک پیامبراعظم (ص) بسیار حائز اهمیت است.

نوید احمدی افزود: در مجموع 55 هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان احداث شده است که این واحدها به یکهزار و 800 کلاس درس نیاز دارند.

وی بیان داشت:31 هزار واحد مسکن مهر مربوط به شهر بندرعباس است که 900 کلاس درس کمبود دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهارداشت: برای هنرستان علوم و فنون دریایی که مورد نیاز کشور و منطبق با شرایط استان است .

این مسوول همچنین به احداث هنرستان علوم و فنون دریایی در شهرستان جاسک اشاره کرد و اظهارداشت: دانش آموخته های رشته های مختلف فنی و حرفه ای در رشته های علوم و فنون دریایی 90 تا 95 درصد جذب بازار کار می شوند که نشان می دهد کشور به این رشته ها نیاز دارد.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 80 مدرسه آموزشی با 350 کلاس درس در هرمزگان احداث شده است و با ساخت این فضاها از میزان مدرسه های تخریبی کاسته شده است.

نخستین هنرستان علوم و فنون دریایی شهید دریادار پایندُر هرمزگان نیز سال 94 به همت خیرنیکوکار محمد رضا قائم مقامی در بندرعباس بنا شد.

این هنرستان دارای 2 هزار مترمربع زیربنا و هفت هزار و 500 مترمربع مساحت است که در سه طبقه و 12 کلاس آموزشی با اعتبار بیش از 23 میلیارد ریال ساخته شد.

در این هنرستان سه رشته رشته ناوبری، مخابرات و مکانیک موتورهای دریایی تدریس می شود که مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار