رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس‌ عنوان کرد:

آموزش و پرورش و معلم اولویت اول دولت و مجلس

همدان (پانا) - رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس‌ در مراسم گرامیداشت دهه فجر بر ارتقاء جایگاه و مرجعیت معلم بیشتر از آنچه تا به حال بوده تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۹۱۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش و معلم  اولویت اول دولت و مجلس

حمیدرضا حاجی‌بابایی با یادآوری این که قبل از پیروزی انقلاب، آمریکا معقتد بود جوانان ما باید شهروند درجه دوم جهان باشند و حتی در صحنه‌های بین‌المللی رعایت این جوانان را کنند زیرا جوان ایرانی شایستگی عرض اندام در حوزه‌های علمی، تکنولوژی، ورزشی و اجتماعی در دنیا را ندارد گفت:در طول 40 سال گذشته جوانان ما توانستند در عرصه‌های مختلف ورزشی، علمی، نظامی و دانش‌های اساسی و پایه در سطوح بین‌المللی بدرخشند.
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی ا یان این که قبل از انقلاب مستشاران نظامی آمریکایی وقتی در ایران حضور پیدا می‌کردند، حقوقشان افزایش می‌یافت، زیرا معتقد بودند مردم ایران آن قدر رشد پیدا نکرده‌اند که بتوان کنارشان در امنیت و آرامش زندگی کرد و حق سختی کار با عنوان بسیار نامناسب به حقوق آن‌ ها اضافه می شدخاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلام در حوزه دانش هسته‌ای در ردیف هشت کشور دنیا و در زمینه تولید سلول‌های بنیادی جزء کشورهای انگشت‌ شمار دنیا هستیم طوری که تا رتبه 17 جهان پیش رفته‌ایم و این پیشرفت ادامه دارد.
حاجی‌بابایی با اشاره به این که سال 92 موفق شدیم 12 مدال طلا در المپیادهای مختلف علمی جهان به دست آوریم افزود: این جایگاه به هیچ عنوان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.
او با بیان این که بعداز انقلاب در زمینه علمی، موشکی، تعهد و ایثارگری نیروهایی مانند شهید احمدی‌ روشن تربیت شده‌اند گفت: در این کشور میلیون‌ها جوان متخصص داریم که پای این انقلاب ایستاده‌اند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره این که سال 59 تعداد کسانی که در محور جنگی در مقابل لشکر مکانیزه عراق ایستادند، 18 نفر بودند افزود: نیروهای ایرانی در سختی بسیار شدید و با سهمیه‌بندی تجهیزات نظامی با دشمن رو در رو می‌شدند اما امروز پیشرفت نظامی در صنایع نظامی به ویژه صنایع موشکی به حدی است که از هر نقطه جهان می‌توان، اهداف مورد نظر را شناسایی و بر اساس اصول نظامی در صورت وجود تهدید، در مقابل دشمنان ایستاد.
او با تأکید بر این نکته که تمام این موفقیت‌ها ثمره پیشرفت علمی و تکنولوژیکی در ایران است افزود: در تمام جهان پیشرفت ایران به قدری بوده که دشمن در تمام زمینه‌ها از ما شکست خورده است.
حاجی بابایی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران با ایجاد عدالت آموزشی وسیله تحرک اجتماعی را تسهیل کرده است، خاطرنشان کرد: امروز همه می‌توانند به راحتی ا استفاده از امکانات آموزشی در دوره‌های عمومی و تخصصی در دانشگاه ها تحصیل کنند.
او با بیان این که آموزش و پرورش و معلم باید اولویت اول دولت و مجلس باشد گفت: در زمینه عدالت آموزشی، حتی برای یک دانش‌آموز، یک معلم به روستا فرستاده‌ایم و تعداد مدارسی که بعد از انقلاب ساخته شده قابل قیاس با قبل از آن نیست.
حاجی‌بابایی‌ گفت: تعداد جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی قبل از انقلاب در شهر همدان بسیار محدود بود اما امروز با توجه به تحصیلات عالی بیشتر جوانان متقاضی اشتغال در دستگاه‌های دولتی هستند.
او بیان کرد: امروز با وجود تمام زیبایی‌های انقلاب در طول 40 سال گذشته که اقدامات زیادی در ارتقای جایگاه معلم و آموزش و پرورش صورت گرفته، اما هنوز شأن معلمان مطابق آنچه مورد تأکید رهبری و انقلاب اسلامی ایران است ادا نشده است.
او خاطرنشان کرد: البته باید گفت در موارد محدودی ما معلمان بعضی از مسئولان را خوب تربیت نکرده‌ایم که نمی‌توانند شأن و جایگاه معلم را آن چنان که زیبنده است دریابند.

حاجی‌ بابایی تأکید کرد: مسئولینی که با مردم فاصله دارند، در اثر سوء مدیریت کشور را با مشکل مواجه کرده‌اند، زیرا باید کسانی در کشور مسئولیت بگیرند که از جنس مردم باشند و کسی که به دنبال ثروت است نباید در جایگاه مدیریت و مسئولیت قرار گیرد.

او در پایان با بیان این که بسیاری از مشکلات امروز حاصل ورود مدیران و مسئولانی است که مسئولیت را به مثابه طعمه می‌بینند یادآور شد: البته این واقعیت در طول تاریخ وجود داشته است و مردم با بصیرت و آگاهی از این معبر نیز گذر می‌کنند.

سحر شهبازی محب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار