2هزار دانش آموز دختر شهرستان زابل، رسیدن به سن تکلیفشان را جشن گرفتند

زابل، سیستان (پانا) - مدیر آموزش و‌پرورش شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان از برگزاری جشن تکلیف 2 هزار دانش‌آموز این شهرستان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب‌اسلامی ایران در مصلی این شهر خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۰۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
2هزار دانش آموز دختر شهرستان زابل، رسیدن به سن تکلیفشان را جشن گرفتند

علی اکبر‌بزی با تاکید بر انجام واجبات و ترک محرمات از جشن تکلیف به عنوان مقطعی جدید در زندگی انسان یاد کرد که آغازگر زندگی معنوی و رسیدن به قرب الهی است.

او افزود: جشن تکلیف جشن اعلام ورود به حلقه مستحکم مومنان درگاه خداوند متعال است و دانش آموزان آغاز عبادت خود را با خدای تعالی جشن می گیرند و هیچ لذتی بالاتر از این نیست که انسان آغاز عبادت خود را با معبود خویش جشن بگیرد.

مدیر آموزش و‌پرورش زابل ادامه داد: این برنامه بزرگترین مراسم جشن‌تکلیف در حوزه‌سیستان با حضور حدود دو هزار دانش آموز است.

او ادامه داد: در پایان این مراسم به هر دانش آموز یک نهال زیتون به مناسبت رسیدن این نوگلها به سن تکلیف اهدا شد.

در ادامه این مراسم امام جمعه شهرستان زابل اظهار کرد: امروز جشن عبادت و جشن تکلیف شما فرشتگان الهی است که در این روز باشکوه ، شما به درجه ای می رسید که از این به بعد باید واجبات الهی را انجام دهید و به سعادت برسید.

حجت الاسلام والمسلمین کیخا ضمن تاکید بر ضرورت انجام فرائض دینی و ترک گناه و معصیت پس از رسیدن به سن تکلیف گفت: هرکس می خواهد در دنیا خوشبخت باشد باید اهل نماز و قرآن باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار