عباسپور: همسویی بین مدرسه و خانواده را تقویت کنیم

تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: رسالت اصلی انجمن اولیا ومربیان تلاش برای همسو کردن خانواده و مدرسه در فعالیت های تربیتی و آموزشی است.

کد مطلب: ۸۸۹۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
عباسپور: همسویی بین مدرسه و خانواده را تقویت کنیم

عباسپور ضمن تبیین سایست های انجمن اولیا و مربیان، با بیان اینکه آموزش و پرورش باید زمینه را برای بهره مندی بیشتر از ظرفیت خانواده‌ها مهیا کند، اظهارداشت: باید موانع حضور اولیا در مدارس مرتفع شود تا در تصمیم گیری‌های آموزشی و تربیتی مدارس جایگاه خود را بدست آورند.

وی بر هماهنگی اولیا با آموزش های ارائه شده در کلاس و مدرسه تصریح کرد و گفت: سرمایه انسانی مهمترین سرمایه است و باید تلاش کنیم تا اعتماد بین خانه و مدرسه تقویت شود.

عباسپور با اشاره به اینکه خانواده باید در سطوح مختلف تصمیم گیری آموزش و پرورش و نظارت بر آن نقش داشته باشد افزود: همسویی بین مدرسه و خانواده را تقویت کنیم و تلاش نماییم تا فاصله بین خانه و مدرسه کوتاه شود. خانواده شریک اصلی مدرسه است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از بررسی تشکیل شورای عالی انجمن خبر داد و گفت: آزمون مدرسان خانواده امسال نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین به استفاده از نظر و تفکر خانواده‌ها در برنامه ریزی حوزه تعلیم و تربیت تاکید فراوان شده است .

عباسپور به ایجاد انگیزه برای مشارکت خانواده‌ها در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: رسالت اصلی انجمن اولیا ومربیان تلاش برای همسو کردن خانواده و مدرسه در فعالیت های تربیتی و آموزشی است.

* تاکید بر هماهنگی بین اولیا و آموزش های ارائه شده در کلاس و مدرسه

در ابتدای این جلسه فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسعه مشارکت های مردمی را یکی از سیاست هایی دانست که در دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش پیگیری می شود.

وی افزود: توسعه مشارکت ها کمک می کند تا آموزش و پرورش از پتانسیل ها و استفاده از نظر و یاری دیگران در آموزش و پرورش و در برنامه های آموزشی خود بهره ببرد.

فولادوند انجمن اولیا و مربیان را یکی از مهمترین پتانسیل هایی دانست که می تواند مدیر مدرسه را یاری کند تا در مباحث گوناگون، با استفاده از توانمندی اولیا، در جهت خدمت به اهداف آموزش و پرورش کمک بگیرد .

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: انجمن اولیا و مربیان خود یک آموزش و پرورش جدایی است و اگر بتوانیم در راستای کیفیت بخشی اولیاء دانش‌آموزان را هم تحت آموزش قرار دهیم و بخشی از خواسته ها را از طریق اولیا برآورده کنیم، در راستای کیفیت بخشی آموزشی قدم خواهیم برداشت و بخشی از مشکلات ما بر طرف می شود.

وی بر استفاده از اولیا به نحو احسن تصریح کرد و گفت: اولیا زمانی می توانند یار و یاور باشند که هماهنگ و همگام با آموزش های ارائه شده در کلاس و مدرسه قدم بردارند.

فولادوند ادامه داد: در شهر تهران تلاش می کنیم از توانمندی های اولیا استفاده کنیم و حوزه آموزش خانواده یکی از اولویت های ما در این خصوص می باشد. می بایست بر اساس نیازهای روز جامعه و بر اساس سرفصل ها و آسیب های اجتماعی که شناسایی شده است، از حضور اولیا در کلاس های آموزش خانواده بهره ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار