مدیرکل تربیت‌بدنی آموزش‌‌وپرورش: مجوز استفاده از 50 هزار نیروی حق‌التدریس دریافت شده است

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد برای جلوگیری از کمبود معلم تربیت‌بدنی در کشور مجوز استفاده از 50 هزار نیروی حق‌التدریس دریافت شده است.

کد مطلب: ۸۸۵۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل تربیت‌بدنی آموزش‌‌وپرورش: مجوز استفاده از 50 هزار نیروی حق‌التدریس دریافت شده است

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش، محمد جعفری گفت: «سه هزار فضای ورزشی سرپوشیده آموزش و پرورش در کشور وجود دارد و افزایش سرانه ورزشی دانش‌آموزان با بهره‌گیری از طرح‌های مختلف در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.»

او ادامه داد: «ایجاد کلاس درس تربیت‌بدنی با اولویت مدارس ابتدایی دختران از جمله برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش برای افزایش سرانه کشوری بوده و اجرای این طرح به صورت نمونه با همکاری نوسازی مدارس در تهران کلید خورده است.»

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: «ایجاد سالن‌های کوچک به عنوان کلاس درس تربیت‌بدنی در مدارس از برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و با قوت دنبال می‌شود. میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور ۰.۳۳ مترمربع است. معلم تربیت‌بدنی، فضا و تجهیزات سه شاخص اصلی برای برگزاری کلاس تربیت‌بدنی در آموزش و پرورش است.»

جعفری اختصاص ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده برای خرید تجهیزات ورزشی را یادآوری کرد و افزود: «۱۰۷ هزار مدرسه در کل کشور داریم که قرار شد این تجهیزات با اولویت به مناطق محروم توزیع شود. 36هزار و 80 معلم تربیت‌بدنی متخصص در آموزش و پرورش کشور فعالیت دارند که با توجه به افزایش سرفصل ساعت درس تربیت‌بدنی در پایه یازدهم و دوازدهم و برای جلوگیری از کمبود معلم در این حوزه مجوز بهره‌گیری از 50 هزار نیروی حق‌التدریس نیز دریافت شده است.»

او سرانه فعالیت هر دانش‌آموز در کلاس تربیت‌بدنی را حدود ۳۰۲ ساعت دانست و گفت: «با این مقدار آیا می‌توان جوابگوی نیازهای حرکتی دانش‌آموز بود؟ طبیعتاً این اتفاق نمی‌افتد و به همین علت است که فعالیت‌های مکمل در کنار درس تربیت‌بدنی اضافه شد.»

جعفری، از اجرای طرح دست‌نامه تربیت‌بدنی در استان‌ها خبر داد و گفت: «این طرح در مدارسی که از معلم تربیت بدنی متخصص محروم هستند با انجام آموزش‌های لازم کار تربیت‌بدنی انجام می‌شود. ایجاد شادابی، بهبود فرهنگ سلامتی و ورزش در بین اولیای دانش‌آموزان و مدرسه نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح در کشور است. انجام فعالیت‌های المپیاد مدرسه‌ای، طرح حیاط پویا، فعالیت‌های ورزشی برون مدرسه‌ای و نرمش صبحگاهی ار جمله برنامه‌های اداره کل تربیت‌بدنی آموزش و پرورش برای افزایش سرانه فعالیت‌های ورزشی در مدارس است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار