امامان جمعه: مسوولیت به منزله پاسخگویی به مردم است

تهران (پانا) - امامان جمعه کشور در خطبه های این هفته نماز بر پاسخگویی مسوولان به خواسته ها و مطالبه های مردم تاکید و مدیران و مقام های کشور را به تکریم ارباب رجوع دعوت کردند.

کد مطلب: ۸۷۹۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
امامان جمعه: مسوولیت به منزله پاسخگویی به مردم است

به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه مراکز استانی همچنین با دعوت نمازگزاران به تقوا به مناسبت های روز نیز اشاره کرده و به تبیین اهمیت روز حفاظت از فرودگاه ها و نیز بهره گیری از شب یلدا برای انجام سنت های دینی و اسلامی پرداختند.
یکی دیگر از مباحث و محورهای مهم خطبه های این هفته که امامان جمعه بر آن تاکید کردند، نظارت بر قیمت کالا و خدمات بود.
خطیبان جمعه کشور به همین منظور از متولیان دولتی این حوزه خواستند با توجه به افت قیمت ارز و دلار در هفته های گذشته بر پایش بازار بیفزایند و با گرانفروشان برخورد کنند.
چکیده خطبه های نمازجمعه مراکز استانی در پی می آید:

ایلام:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: کارگزاران انقلاب اسلامی باید آگاه باشند پذیرش مسوولیت ها، به منزله پاسخگویی به خواسته های مردم و تکریم ارباب و رجوع است.
حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار کرد: متاسفانه برخی از مسوولان فرصت خدمتگزاری مردم را به محلی برای سوء استفاده از منصب برای خود و اطرافیانشان تبدیل کرده اند.

بوشهر:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مردم داری پایه سیاست اسلامی است بر همین اساس مسوولان به فکر حل مشکلات و تامین نیازهای مردم باشند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه بوشهر افزود: مردم سالاری دینی، احترام، خدمت و درک مشکلات مردم باید در راس برنامه های مدیران و مسئولان نظام جمهوری اسلامی باشد.

سمنان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان این که یلدا بهانه ای برای زنده کردن سنت های نیکو است، گفت: مردم دید و بازدید با بزرگان خانواده درشب یلدا را فراموش نکنند.
آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی (ره) افزود: صله رحم سنت پیامبر اکرم (ص) است و دید و بازدید در شب یلدا موجب زنده نگه داشتن این سنت می شود.

زاهدان:
امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به حادثه دلخراش آتش سوزی مدرسه غیرانتفاعی «اسوه حسنه» این شهر ‌گفت: گازرسانی به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان باید در اولویت کاری استاندار و مسوولان مربوطه قرار گیرد و دیگر سوء استفاده از سکوت و نجابت این مردم بس است.
حجت الاسلام والمسلمین احمد راهداری در خطبه های این هفته نماز جمعه زاهدان افزود: شهادت معصومانه چهار دانش آموز زاهدانی در آتش حادثه دلخراشی بود که همه مردم این شهر را عزادار کرد.

شیراز:
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: مسایل اقتصادی کشور آن چنان سنگین و پیچیده نیست که نتوان آنها را حل کرد؛ مشکل وجود دارد، اما می توان با همراهی مردم و در پیش گرفتن مدیریت جهادی، همه را رفع کرد.
آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز، حل مشکلات اقتصادی را در گرو اصلاح نظام بانکداری کشور دانست و افزود: پرسش اینجا است که چرا باید (در ازای تسهیلات پرداختی بانک ها) 300 هزار میلیارد تومان ربا از مردم گرفته و به برخی افراد خاص پرداخت شود.

قزوین:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه با اشاره به شب یلدا گفت: در قرآن به شب تاکید ویژه ای شده و خداوند آن را مایه آرامش انسان قرار داده است.
آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین افزود: اگر انسان شب را با لهو و لعب پشت سر بگذارد به طور قطع زیان کرده اما اگر از این فرصت برای عبادت و بندگی خدا بهره ببرد بدون شک سودمند خواهد شد و با این کار برکت و رحمت را به سوی خودش هدایت کرده است.

قم:
امام جمعه موقت قم گفت: مردم ایران از سنت ملی شب یلدا در مسیر باورهای اسلامی استفاده کنند و به آن رنگ دینی دهند.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس این شهر، افزود: یلدا آیین و سنتی ایرانی است که صدا و سیما هم از چند روز قبل در حال پرداختن به آن است و ما بحثی در این خصوص نداریم، اما می شود این سنت ملی را با بهره گیری از باورهای دینی برگزار کرد.

سنندج:
امام جمعه سنندج گفت: مسلمانان باید ضمن داشتن بیداری و هوشیاری، روحیه اتحاد، یکدلی و انسجام را درون خود تقویت کرده و در برابر توطئه های شوم دشمنان بایستند.
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نمازجمعه این هفته سنندج اظهار کرد: جامعه و امت اسلامی باید سستی و بی انسجامی را کنار گذاشته و با قدرت اتحاد، مانع از عملی شدن دسیسه های دشمنان شود.

کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه از مسوولان خواست تا با توجه به کاهش نرخ ارز و سکه در بازار، روی قیمت اجناس پایش و نظارت بیشتری داشته باشند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: در هفته های اخیر شاهد افت نرخ ارز و سکه در بازار بوده ایم اما قیمت اجناس کاهش نداشته است که می طلبد مسوولان دقت نظر بیشتری داشته باشند.

رشت:
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: جامعه ایرانی آرام است و مردم و مسوولان خدمتگزارش در کنار هم، همه سختی ها را تحمل می کنند.
آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به آشفتگی های فرانسه و در عین حال دسیسه های برخی دولت های غربی ، خطاب به آنان اظهار کرد: ملت و دولت ایران در کنار هم همه سختی را تحمل می کنند، به درد مردم و جوانان خودتان برسید!

خرم آباد:
امام جمعه موقت خرم آباد گفت: در جمهوری اسلامی مدیری که زندگی متمایز با مردم داشته باشد و امکانات و تسهیلات بیشتر دریافت کند، سازگار با مبانی اسلام نیست.
حجت الاسلام والمسلمین قاسم متقی نیا در خطبه های نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر این شهرستان با بیان اینکه نفس مسئولیت و ریاست تبعاتی دارد که فرد باید مورد پرسش قرار گیرد، اظهار کرد: منشا مسئولیت پذیری انجام تکلیف الهی و نه رسیدن به خواسته های خود است.

اراک:
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت : مبنای کار در جمهوری اسلامی تکلیف گرایی، مسوولیت پذیری، عدالت خواهی و شایسته سالاری است و کسانی که این شاخص ها را نادیده بگیرند در مدار ارزش های نظام اسلامی نیستند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: رانت خواری آفت است و کسانی که در رده های مسوولیتی نظام اسلامی خدمت می کنند می کوشند تا با این پدیده نامبارک در جامعه مقابله کنند.

ساری:
امام جمعه موقت ساری از بدرفتاری و بداخلاقی برخی از مسوولان چه در استان و چه کشور به شدت انتقاد کرد و افزود: در هر پست و مقامی به یاد داشته باشیم که مردم ولی نعمت های ما هستند و ما وظیفه داریم که در خدمت آنان باشیم.
حجت السلام محمد قاسمی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری همچنین افزود: یلدا یکی از شب های به ظاهر ملی ایرانیان است که آموزه های اسلامی فراوان در آن دیده می شود.

بندرعباس:
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: با راه اندازی سپاه حفاظت در فرودگاه های کشور، امروز امن ترین حرکت هوایی در دنیا متعلق به ایران است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های امروز نمازجمعه بندرعباس با اشاره به روز حفاظت از فرودگاه ها، اظهار کرد: یکی از توطئه های آمریکایی ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ناامنی در فرودگاه ها با هدف آسیب زدن به آبروی جمهوری اسلامی بود.

تبریز
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه آمریکا تصمیم به خروج از خاک سوریه گرفته است، گفت: این اقدام پیروزی بزرگ برای محور مقاومت و نشانه این است که اگر در برابر زیاده‌خواهی آمریکا مقاومت شود، مجبور به عقب‌نشینی و پذیرش شکست می‌شود.
حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: امریکا با استقرار حدود دو هزار نیروی نظامی تلاش کرد تا در تحولات سوریه تاثیر گذاشته و به نفع تروریست‌ها حرکت کند در حالی که حضور نیروهای آمریکا بدون موافقت سوریه با واکنش‌های زیادی مواجه شد.

اصفهان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی خواست که بر استعفای خود پافشاری نکنند و هفته آینده در صحن مجلس حاضر شوند.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته 19 نفر از نمایندگان استان اصفهان در اعتراض به حذف اعتبار طرح های انتقال آب این استان در بودجه سال آتی استعفای خود را تقدیم رییس مجلس شورای اسلامی کردند.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: هفته پیش در نماز جمعه از اقدام نمایندگان اصفهان مبنی بر استعفای آنان به علت اختصاص نیافتن بودجه مناسب برای طرح های آب آشامیدنی این استان حمایت کردیم ولی اکنون می گوییم برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان به مجلس بازگردند.

کرج:
امام جمعه کرج از رئیس جمهور و اداره کنندگان آمریکا که دستشان به خون بی گناهان آلوده است به عنوان ننگ بشریت یاد کرد و گفت: این افراد فاسد که در ظاهر خود را پیرو حضرت مسیح (ع) می دانند با نقاب دموکراسی فساد را در جوامع ترویج می کنند.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج ضمن گرامیداشت چهارم دی سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) ، این روز بزرگ را به همه مسلمانان و مسیحیان جهان تبریک گفت.

شهرکرد:
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به کم آبی اخیر تاکید کرد: تصمیم گیری در مساله آب استان ها باید براساس واقعیت های موجود و به دور از هیاهوی سیاسی انجام شود.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلی امام خمینی (ره) افزود: اکنون این استان با مساله کم آبی شدید و بحران خشکسالی مواجه شده است

بیرجند:
امام جمعه موقت بیرجند گفت: همراهی مردم با ولایت که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون وجود داشته است توطئه های دشمنان نظام جمهوری اسلامی که به دنبال تابستانی داغ برای ملت ایران بودند را با شکست مواجه کرد.
حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: 40 سال برخورداری از نظام الهی مبتنی بر اندیشه ولایی که ما را از طاغوت، هوای نفسانی و موانع انسان به سمت کمال نجات داد، مایه افتخار است.

مشهد:
امام جمعه موقت مشهد گفت: مدیریت شرایط موجود در کشور و رفع مشکلات، فعالیت و کار شبانه روزی مسوولان را می طلبد.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد افزود: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، مسوولان باید برای حل مشکلات موجود جهاد کنند.

بجنورد:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: فراز و فرود های انقلاب نباید فراموش شود زیرا دشمنان تلاش کرده اند انقلاب را از همان کودکی از پا درآورند اما این نهضت اکنون به چهل سالگی رسیده است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بجنورد اظهار کرد: در دی ماه دو حادثه مهم داریم که در تاریخ ثبت شده یکی از آن فتنه سال 88 و دیگری نیز9 دی حماسه روشنگری است.

اهواز:
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز گفت: مسوولان مربوطه از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان بازرسی جلوی افزایش لجام گسیخته و بی رویه قیمت کالاها را بگیرند.
آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی اهواز با تاکید بر اینکه اکنون نرخ کالاها واقعی نیست ادامه داد: برخی فروشندگان افزایش نرخ دلار را عامل بالا رفتن قیمت ها عنوان می کردند حال که شاهد افت قیمت دلار هستیم نرخ کالاها نیز باید کاهش یابد.

زنجان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: همه کسانی که خواسته و ناخواسته آب در آسیاب دشمن می ریزند، از عذاب الهی و خشم مردم بترسند.
حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: این افراد حواسشان را جمع کنند و این کار را ادامه ندهند.

کرمان:
خطیب جمعه کرمان، انقلاب اسلامی را متکی بر مبانی اسلامی و دینی دانست و گفت: در طول سال‌های پس از انقلاب هزاران نفر از مردم از جمله رئیس جمهوری وقت توسط منافقین ترور شدند و این به آن معناست که دشمن از پیشرفت، پیروزی و گسترش اسلام در جهان نگران است.
حجت‌الاسلام محمد صباحی در آیین نماز جمعه این هفته شهر کرمان تاکید کرد: مردم باید در مقابل تهاجم فرهنگی علیه کشور بیدار باشند چرا که دشمن از طریق رسانه های خود و شبهه افکنی به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است.

یاسوج:
امام جمعه موقت یاسوج گفت: شکست مفتضحانه گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق نتیجه جانفشانی های مثال زدنی اعضای جبهه مقاومت و رزمندگان مدافع حرم ایران است.
حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار کرد: آمریکا به وجود آورنده داعش است و آل سعود نیز حمایت مالی از این گروهک تروریستی را بر عهده داشت.

گرگان:
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: دشمنان می خواهند با وارد کردن ضربه های اقتصادی و فشار آوردن بر مردم، زمینه تسلط دوباره خود بر ایران را فراهم کنند اما بازگشت استکبار به ایران محال و غیرممکن است.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: مقاومت مردم ایران در برابر توطئه های دشمنان، این رویای آنان را همانند 40 سال اخیر بر باد خواهد داد.

همدان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: امنیت ضامن توسعه کشور است و امروز مرزبانان ایران اسلامی امنیت سازان بدون امنیت هستند.
آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در خطبه‌های نماز جمعه همدان افزود: بقا و توسعه هر کشوری نیازمند وجود امنیت داخلی است و از ناامنی مردم و جامعه متضرر می شوند.

یزد:
امام جمعه موقت یزد گفت: مسوولان اجرایی با برنامه ریزی و همکاری مردم برای کاهش قیمت ها که فشار زیادی بر قشرهای ضعیف جامعه وارد کرده اقدام کنند.
حجت‌ الاسلام سید محمدجواد آیت اللهی در خطبه های نمازجمعه این هفته یزد افزود: برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی همه مسوولان در کاهش قیمت اجناس ضروری مردم، موثر است.

ارومیه:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: رسیدگی به فقرا و نیازمندان در شب یلدا مورد توجه قرار گیرد و خانواده‌ها در این شب به فکر صله ارحام باشند و آن را غنیمت شمارند.
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ارومیه، افزود: خانواده ها با جمع شدن دور هم در روز جمعه و کمک به فقرا برکت سفره های خود را افزایش خواهند داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار