سامانه نماد در مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان رونمایی شد

کاشان ( پانا) - مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای گسترده بخش اورژانس اجتماعی طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان از اولویتهای راهبردی آموزش و پرورش است که نیازمند یک نگاه و سرمایه گذاری ملی با محوریت مدرسه است.

کد مطلب: ۸۷۸۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
سامانه نماد در مرکز مشاوره آموزش و پرورش کاشان رونمایی شد

نادر منصورکیایی اظهار کرد: در قالب این برنامه، کارگاههای مدیریت آموزش تاب آوری دانش آموزان و توسعه سامانه پایش و مدیریت آسیب های اجتماعی دانش اموزان عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: اولویت راهبردی وزارت آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نرخ پوشش این فعالیتها در مدارس است که طرح نماد به صورت پایلوت در شش استان اجرا می شود و در تلاش هستیم در سال تحصیلی آینده آن را به صورت فراگیر اجرا کنیم.

کیایی افزود: برای آشنایی فرهنگیان در اجرای طرح نماد 61 عنوان کتاب راهنمای آموزشی، 40 کتاب راهنمای غربالگری و 40 کتاب راهنمای مداخله منتشر شده است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت گفت: فعالیت های در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، محدود به آموزش و پرورش نیست و باید همه نهادهای مرتبط در محله، جامعه به مدرسه کمک کنند.

محمدرضا حکیمیان اظهار کرد: سامانه طرح نماد با هدف ارائه خدمات مداخله‌ای خارج از مدرسه، ارجاع خدمات تخصصی به مراکز مختلف و پیگیری و مراقبت راه اندای شده است و کاشان پایلوت منطقه مرکزی شامل استانهای اصفهان، قم و مرکزی خواهد بود.

وی افزود: سامانه نماد به نشانی namad.medu.ir در دسترس همه معلمان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان است و به عنوان دست‌مایه‌ای تلقی می شود که مشاور بتواند درست تصمیم بگیرد، مواردی در مدرسه رفع شده و موارد اورژانسی هم به مجامع مشاوره‌ای ارجاع داده می‌شود.

وی تصریح کرد: پرسش‌نامه‌های نشانه‌های رفتاری، گزارش موارد اورژانسی، آزمون‌های استعدادیابی به عنوان ابزار کمکی برتی مشاور، نیمرخ دانش‌آموزی، اطلاعات شخصی و فردی، تحصیلی، دستاوردها و ابتکارات، دوره‌های مختلف و پژوهش‌های دانش‌آموز در این سامانه وجود دارد.

رییس سازمان دانش آموزی کاشان گفت: این سامانه دارای یک پنل ارتباطی بین خانواده‌ها و اولیا است که محتوای آموزشی برای دانش‌آموزان و والدین در اختیار مخاطب قرار می دهد.

حکیمیان افزود: در سامانه نماد یک اپلیکیشن همراه در نظر گرفته شده که قابل استفاده برای همه کسانی است که در طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مشارکت داشته باشند .

به گزارش پانا ، در آیین رونمایی از سامانه نماد، منصور کیایی، مدیر کل دفتر مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به همراه مسوولانی از وزارت آموزش و پرورش، اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار